תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אסף ב - 13/06/2019 12:03:48

    היי,

    אתחיל בשאלה - איך מתמודדים אחרי פגישות קשות?
    הכוונה שלי היא לפגישות שיש בהן חשיפה של תוכן אישי קשה, משמעותי, רלוונטי ומקדם בטיפול, כזה שלא נחשף בעבר ויכול לשפוך הרבה אור על המטופל.

    אני, כמטופל, מוצא את עצמי בתחושות שמציפות אותי ולפעמים גם מחזירות אותי לחשוב על מה שקרה וגם להרגיש רע ורצון לברוח ולא להתמודד.
    אני יושב עם עצמי וחושב על מה שהיה בפגישה, על האומץ לחשוף ולהיחשף ועם זאת, גם על הפחד לשוב ולשבת מול המטפל שמקבל ומכיל ואולי גם מבין את הקושי לתת אמון בו ובתהליך.

    מה עושים כקשה בין פגישות ואין אפשרות לשתף את המטפל?

    אשמח לכל תובנה,

    אסף.

    תשובה: איך מתמודדים עם פגישת טיפול קשה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 15/06/2019 14:40:33

    שלום אסף. פגישות קשות הן חלק כמעט מכל תהליך טיפולי משמעותי ובמובן זה, אני חושבת שכדאי להכיר בכך שלפעמים התחושות הן קשות ולא להירתע מכך. אני חושבת שדרך ההתמודדות של כל אדם עם פגישות מסוג זה היא שונה, וכדאי להעלות את הסוגיה בטיפול ולבדוק מה נכון ומתאים לך. חלק מהאנשים זקוקים ליותר תמיכה ושיתוף של אנשים קרובים להם אחרי פגישות קשות, יש מטופלים שנתרמים מאוד מהאפשרות ליצור קשר טלפוני/סמס עם המטפל בין הפגישות במקרים מיוחדים. במקרים מסוימים עוצמת הקושי מעידה על הצורך בהעלאת תדירות הפגישות, באופן נקודתי או רחב יותר. בכל מקרה, השאלה מה עושים עם התכנים היא במקרים רבים לא שאלה טכנית של "איך מתמודדים" אלא שאלה שנוגעת לתחושת הביטחון, הקרבה, הגבולות וה"אמיתיות" של הקשר הטיפולי ולכן חשוב מאוד בעיני לפתוח את הנושא עם המטפל/ת. ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו