תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיטל ב - 05/06/2019 14:38:24

    שלום רב,
    ממש בקצרה... בני בן שנתיים החל לנשוך בגן.
    ילדתי את אחיו לפני 3 חודשים ולאחרונה החלו נשיכות. שאלתי היא איך ממגרים את התופעה, ומתי יש להתחיל גמילה מהטיטול? אני טוענת שהוא מוכן לגמילה הגננת טוענת שעדיין לא. בנוסף, הוא יישן איתנו במיטת ההורים כבר כחצי שנה, הוא איננו מוכן להירדם במיטתו בחדרו. אשמח לעזרתכם.
    תודה רבה

    תשובה: נשיכות בגיל שנתיים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 06/06/2019 14:00:31

    שלום מיטל.
    ברמה הפרקטית, גיל שנתיים הוא עדיין גיל לא חריג לנשיכות, ובפרט סביב הולדת אח נוסף. לכן, כדאי להתייחס לנשיכות באופן ענייני- להפסיק אותו פיסית ולומר "אנחנו לא נושכים גם כשכועסים/עצובים וכד'", ולהמשיך הלאה.
    ברובד נוסף, אני מציעה לבדוק האם הקשיים נוגעים לנושא של נפרדות. גיל שנתיים הוא הגיל בו ילדים מתחילים לבסס עצמיות נפרדת ומתחילים לחוות את הפערים בינם לבין הוריהם ולכן נושאים של גבולות, פרידות (למשל, ה"פרידה" למשך שנת הלילה) הופכים לא פעם לרגישים יותר. הנושא יכול להפוך טעון עוד יותר סביב הולדת אח נוסף אשר בוודאי דורש תשומת לב רבה. בנסיבות אלו, יתכן והנשיכות והקשיים סביב השינה הם בטויים לאתגרים ההתפתחותיים הנורמליים איתם הוא מתמודד. במובן זה, סביר להניח שתגובה יציבה ואסרטיבית לגבי הנשיכות והשינה במיטתו יביאו עם הזמן לשינוי. עם הגמילה נדמה לי שכדאי לחכות כדי לא להעמיס עליו היבט נוסף של עצמאות, ובפרט אם הגננת חשה שאינו בשל לכך (למרבית הגננות יש ניסיון וידע רב בנושא וכדאי לסמוך על עצתן). במידה ואתם מרגישים קושי, מציעה לפנות למספר מפגשי ייעוץ הוריים (יתכן ושיטת אדלר תתאים) כדי לכוון את התהליך באופן נינוח ובטוח יותר.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון