תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שרון ב - 23/05/2019 10:32:44

    שלום.. לאחרונה סיימתי קשר של שנתיים עם בחור לאחר שחשבתי בחודשים האחרונים ריחוק לשינוי בהתנהגות שלו. כאשר עימתתי אותו עם התחושות האלו הוא מסוג לאחור והודה שזה מספר חודשים הוא חש פחדים לא מוסברים שגורמים לו להאטם רגשית ומכאן הריחוק שלו. אני הקשר הרציני הארוך הראשון שלו. סיימתי את הקשר מתוך הבנה שהוא לא מספיק בשל ורוצה את מה שאני רוצה בעתיד הקרוב.. מחשיבה מרובה על הקשר שהיה מצוין סך הכל עד הרגע בו הרגיש שהדברים נהיים רציניים מאוד אני חושבת שיש לו חרדת מחויבות. האם זה נכון? והאם יש דרך שהדברים ישתנו מבחינתו?

    תשובה: פחד ממחויבות
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/05/2019 18:31:11

    שלום שרון.
    כדי לדעת באופן ברור יותר האם אכן מדובר בקושי סביב מחויבות או באמביוולנטיות כלפי הקשר הספציפי יש צורך בשיחה ישירה עם בן הזוג- בתקווה שהוא עצמו יודע להבחין בין שני המצבים באופן ברור יותר. פחד ממחוייבות אכן עשוי להשתנות כאשר לאדם יש נכונות לשנות אותו, וכאשר הקשר הזוגי חזק דיו לשאת תקופה של אמביוולנטיות וספקות.
    אני מבינה את הרצון לקבל תשובה חד משמעית לגבי הגורם לפרידה והאפשרות לשינוי אך צריך לזכור כי הנפש האנושית והדינמיקה הזוגית הם נושאים מורכבים ורבי גורמים שלא תמיד ניתן למצוא בהם תשובות והבטחות חד משמעיות. אם הקשר יקר לך ואת רוצה לשמר אותו, אני חושבת שהדרך היחידה היא לבחון הן בינך לבין עצמך והן עם בן הזוג לשעבר האם יש לכם נכונות משותפת לעבודה זוגית משותפת.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו