תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חני ב - 22/05/2019 08:48:52

    שלום רב,
    בני בן 16 נער מחונן חכם ומקסים. עלה לכיתה א' בגיל מאוד צעיר (5.9) בהמלצת פסיכולוגית. ביסודי היו לו חברים ונפגש הרבה ובחטיבת הביניים ובתיכון התמעטו לו קשרי החברות והוא מעדיף לשבת ולשחק משחקי מחשב שעות ארוכות. אני מכבדת אותו אך לעיתים רחוקות אומרת לו שאולי כדאי להיפגש עם חברים לצאת קצת. השבוע שיחק עם חברים מתל אביב שאמרו תוך כדי משחק שהם הולכים למחרת לים. הוא סיפר לי ואמר איזה כיף להם אמרתי לו שהוא יכול ללכת לים גם באזור מגורנו והוא אמר כמו כאילו בצחוק - אין לי חברים ואז אמרתי לו למה?אז הוא ענה כי אין לי חברים.ברור לי שמתחת לצחוק זה מסתתרת האמת.
    אמרתי שכדי שיהיו חברים צריך להיות יותר ערני לסביבה כגון בית הספר, וברגע שהלימודים מסתיימים שלא יתחיל ללכת מיד הביתה אלא יישאר עם חברים וכו.
    בעבר כשהיה קטן היינו אצל פסיכולוג שאמר כי יש לו כישורים חברתיים ומיומנויות חברתיות. אין לי ספק שיש לו חוש הומור והוא לא ביישן.
    איך אוכל לסייע לו? מה ניתן להגיד לו שיצור חברות עם בני כיתתו?
    לי אישית חבל שהוא יושב כל הזמן במחשב במקום לצאת ולהנות.

    תשובה: נער מחונן
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 22/05/2019 09:48:47

    שלום חני.
    מאחר ובנך אינו ילד קטן אלא נער מתבגר, אני לא חושבת שיש משהו שאפשר "להגיד לו" וישנה את המצב. מה שכן אפשר לעשות זה לשאול אותו האם הוא מרגיש צורך בעזרה ואם כן, לפנות להתייעצות עם פסיכולוג. כיוון נוסף שאפשר לשאול אותו לגביו הוא רישום לחקורסי העשרה בהם יוכל לפגוש בני נוער נוספיפ בעלי יכולות גבוהות. לפעמים במסגרות אלו נוצרים חיבורים וקשרים חברתיים שלא מצליחים להיווצר במסגרת הבית ספרית.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן