תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אייל ב - 12/05/2019 23:38:22

    ערב טוב,
    כשנתיים שאני מתמודד עם ניסיונות כושלים למצוא מטפל/ת שאני ארגיש איתם בנוח ובטוח. אך אחרי מס' חודשים אני מרגיש שזה לא זה ואין טעם לטיפול . מדגיש שכשהייתי נער הייתי בטיפול אצל מטפלת במשך שנה והיה קשר טוב והרגשתי איתה נוח לדבר. היום אני בן 32 , וכל השנתיים האלה הבנתי שלא פשוט למצוא מטפל/ת שתתחבר אליו , כמו בזוגיות... אני כבר מיואש ולא יודע מה לעשות . עברתי כבר 5 מטפלות.
    אולי כדאי שאעבור למטפל זכר?
    חשבתי גם על טיפול קבוצתי...
    מאבד תקווה...

    תשובה: קושי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/05/2019 13:59:40

    שלום אייל.
    ראשית, אני מבינה כמה מתסכל ומכאיב תהליך כזה יכול להיות, ומעריכה את הנחישות שמאפשרת לך להמשיך ולהילחם על מציאת הקשר והעזרה הנכונים עבורך.
    קושי למצא מטפלת מתאימה עשוי לנבוע מהיבטים רגשיים שהמטופל מביא איתו (קושי במתן אמון, קושי בשימור אינטימיות וכד'), מחוסר מזל הגורם למפגש עם מטפלות שאכן לא מתאימות, ובד"כ משילוב כלשהו בין שני אלמנטים אלו. לאור זאת, אני לא בטוחה שאני יכולה לייעץ לך חד משמעית כיצד להתקדם. התחלת טיפול אצל מטפל גבר או טיפול קבוצתי עשויים להצליח מאחר והם עשויים לעורר חוויות רגשיות שונות (למשל, אם יש קושי באינטימיות טיפול קבוצתי עשוי "לדלל" את עוצמת הקשר עם המטפל וכך להקל במידה מסוימת), אך הנקודה המרכזית, מעבר לבחירת המטפל/ת וסוג הטיפול, היא בעיני הנכונות לבחון בזמן אמת מה קורה לך בטיפול ולנסות להבין איפה ההיבטים שאתה מביא איתך פוגשים את מגבלותיו/כשליו של המטפל. במקרים רבים, עבודה פתוחה וכנה משני הצדדים מאפשרת להתגבר על מכשולים ותקיעות בקשר הטיפולי.
    בכל מקרה, אל תוותר. מציאת הקשר הנכון היא לא פעם תהליך ממושך ומכאיב, אך כאשר ניתן להתבונן בו וללמוד ממנו הוא עשוי להיות גם מקדם, בדרכו.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
טל משולם

טל משולם

חיפה
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית