תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאיה ב - 16/04/2019 14:51:11

    שלום רב
    מידי פעם יש לי התקפי היסטריה וזעם שגורמים לי ממש לצאת מדעתי ולאבד עשטונות. איבוד שליטה מוחלט במילים ומעשים. בפעם האחרונה הגעתי למצב שאיימתי להתאבד ממנת יתר והרגשתי שאני ממש שם. במקום לקחת כדור קלונקס אחד להרגעה לקחתי איזה 4-5 ויכולתי גם לסיים את החפיסה בלי לשים לב, שלחתי לבן זוג שלי הודעה שאני הולכת למות כעסתי צעקתי והייתי בהיסטריה ממש גדולה. כל זה קרה כי הייתי מתוסכלת מבעיה פיזית שהיתה לי.
    אני היפוכונדרית ומאוד פרפקציוניסטית וכשדברים לא מסתדרים וסף התסכול עולה הסיכוי שזה יקרה עולה.
    שאלתי היא מה עושים במקרה כזה? ביום יום התפקוד שלי תקין ואני לא זקוקה לתרופות הבעיה היא הנפילות הקיצוניות האלה ואיבוד השליטה שגורם לי לקבל החלטות לא מושכלות שאני מתחרטת עליהם

    תשובה: איבוד שליטה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 16/04/2019 15:27:35

    שלום מאיה.
    נשמע מדברייך שהקושי לשאת, להכיל ולווסת מצבים פיסיים ורגשיים מסוימים עלול לפגוע בך ובמערכות היחסים שלך בצורה משמעותית ולכן אני מציעה לך לפנות בהקדם לטיפול פסיכולוגי. טיפול תרופתי אמנם יכול להרגיע נקודתית את העוצמות הרגשיות אך אינו מסייע ברכישת מיומנויות של וויסות והרגעה עצמית, או בעיבוד רגשי שיאפשר לטריגרים פיסיים ורגשיים להחוות באופן פחות קיצוני ומכאיב. לעומת זאת, טיפול פסיכולוגי מאפשר עיבוד והבנה אשר מסייעים בשני היבטים אלו ובכך מאפשר התמודדות יעילה ומסתגלת יותר עם מגוון נסיבות חיים.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת