תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דודו ב - 02/02/2019 16:57:18

    שלום,
    אני סטודנט לתואר ראשון, אני מצליח להתרכז רק אם החומר מאתגר. אם החומר כבר מאתגר ואני מגיע לנקודת שיא - בה מחליט שאני יודע את החומר ברמה גבוהה, אז זה כבר לא מאתגר אותי ואני שוכח מהר מאוד את החומר ומגיע למבחן ומקבל ציון במקרה הטוב - סביר. זה מלווה אותי מאז שאני זוכר את עצמי. אבל עכשיו באוניברסיטה זה יותר בעייתי. לפעמים אני מצליח לזכור לפעמים לא.

    אני חושב שיכול לעזור לי -
    1)לחפש פתרון לבעיית ריכוז - ככה אוכל ללמוד גם שהחומר פחות מעניין.
    2)מודעות לבעיה - השאלה איך להתמודד איתה? פה צריך חיזוק איך לעשות את זה.
    3) יש הצעות נוספות?

    מה דעתך? המטרה כמובן לעלות הישגים לימודיים, הבעיה היא מה שתיארתי.

    *מלבד רעיונות פרקטים ופשוטים גם כיווני חשיבה יעזרו - כמו למשל מה שכתבתי על הריכוז - אני קבעתי פגישה להשבוע עם מי שמתמחה בנושא שיעזור לי להתקדם.

    תודה רבה.

    שלום דודו. אם אתה מרגיש שיש קושי בריכוז אכן כדאי לבדוק האם יש בעיית קשב וריכוז ו/או לקויות למידה ו/או חוסר במיומנויות למידה יעילות. לצד זאת, נשמע מדבריך שחלק מהקושי ללמוד באפקטיביות קשור בעמדתך הרגשית כלפי הלמידה, אשר מאופיינת, אם אני מבינה נכון, במעין "יהירות"- תחושה שרק חומר מאתגר ראוי ללמידה, והערכת יתר של הידע והבקיאות שלך בחומר. "יהירות" מסוג זה, אם אני אכן מזהה נכון, קשורה בדרך כלל להיבטים הקשורים בדימוי העצמי. למשל, דימוי עצמי נמוך עשוי למנוע מאדם ללמוד באפקטיביות מאחר והצורך בלמידה רבה נחווה כ"מעליב". במידה ואתה מרגיש שאכן עמדתך הרגשית היא שמשפיעה על התארגנותך הלימודית, אני מציעה לפנות לטיפול פסיכולוגי בו תוכל לברר יותר לעומק את מקור הקושי ודרך עיבוד של הנושא לשפר את תפקודך הלימודי. ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון