תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאור ב - 26/01/2019 19:45:18

    מתרשם מאוד מהתוכן , אשמח אם תוכל להרגיש כמה דק , אני פשוט מרוסק..
    אחרי זוגיות של שנתיים פלוס הבת זוג טסה לטיול הגדול עם שתי חברות , יאמר לזכותה שעוד מהתחלה אמרה לי על התכנון של הטיול שאז היה רחוק,
    הזוגיות הייתה נפלאה אהבה אין סופית , רגע הטיסה הגיע היה לנו מאוד קשה אבל היא לא נתנה סיכוי אפילו שמשהו יפריד בנינו וכן נעבור את זה יחד .
    מתחילת הטיסה רבנו אין ספור פעמיים , אחרי קצת יותר מחודש בטיול שלה החליטה להגיד לי שמאריכה את הטיול בעוד חודש והיא ידעה כמה זה קשה לי, אמרתי לה שאני לא מוכן לזה ועם כל הכבוד צריך להיות אכפת לה לחזור אם באמת הייתי חשוב לה ולא בגלל שהחברות מאריכות אז גם היא צריכה, לחברות אין חבר.
    היא הייתה נחושה בדעתה גם כשאמרתי שזה יכול להרוס לנו את הקשר , בגלל חודש, בגלל טיול.
    נתנה לי הרגשה של חוסר אמון בקשר, בי עוד לפני שזה נבע כנראה מאנשים שפגשה שם והאווירה …
    נפרדנו והיה לי מאוד קשה ומאכזב, לא האמנתי שהיא מוותרת עלינו, אפילו לא נלחמה ולא כלום, חסמתי אותה ברשתות חברתיות כי אני מאמין רחוק מהעין רחוק מהלב , היא בחרה את זה וזה איכזב אותי כל כך שזה מה שאני בשבילה
    אחרי כמה ימים דיברנו ואמרה לי שהיא נפגעה מזה שחסמתי אותה , אמרתי לה שאיך היא מסוגלת להגיד דבר כזה אחרי ההרגשה שהיא נתנה לי, בסוף הוסיפה שעדיין מאמינה בנו ואולי בארץ הדברים יחזרו לקדמותם, כמובן שאני לא אתן לזה יד, אם הבת זוג מוותרת עלייך פעם אחת היא תוותר עלייך שוב כשתגיע הצעה מפתה.
    האם החסימה דבר נכון או שילדותי , ברגע שאני רואה את התמונות משם פשוט שוב נכנס למחשבות ודכאונות.
    איך משחררים מדבר כזה לא צפוי, אני סטודנט בשנה אחרונה ונמצא בתקופת מבחנים ופשוט הראש שלי לא שם לא מצליח ללמוד, כל פעם מוריד את החסימה בשביל לראות עדכונים מה עושה עם מי ואיך גם אחרי שאני אומר לעצמי שלא אעשה את זה שזה רק גורל קושי נוסף.. אובד עצות אשמח לקבל דעתך מה נכון .. תודה רבה !

    תשובה: אכזבה מזוגיות חוסר שקט נפשי ופחד מהלבד
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/01/2019 17:01:55

    שלום מאור.
    נשמע מדבריך שהטיול של בת הזוג שלך, ובפרט הארכתו, הפגישו את הקשר שלכם עם שינוי משמעותי: מקשר קרוב, "צמוד" ואוהב, עברתם לקשר בו למרות האהבה יש ביניכם גם מרחק- כל אחד מכם נמצא במקום אחר, עם אנשים אחרים ועם צרכים שונים. זהו אתגר גדול מאוד לקשר, וזוגות רבים מתקשים לצלוח אותו. לא קל להיות בו זמנית במקום של קרבה ואהבה גדולה ושל מרחק.
    לכן, אני חושבת שהשאלה המרכזית כרגע אינה האם לחסום או לא לחסום אלא איך להקל עליך את ההתמודדות, בין אם תחזרו לקשר בעתיד ובין אם תחליט ליצור קשר אשר יתכן ובשלב מסוים יפגיש אותך גם כן עם הסוגיה של קרבה-מרחק.
    יתכן ולאור הכאב שאתה חווה והדילמות שאתה מתמודד איתן כדאי לשקול פניה לטיפול פסיכולוגי בו תוכל לעבד את חוויתך, לקבל החלטות ובעיקר- להכין את עצמך לבניית קשרים זוגיים טובים ומספקים בעתיד.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו