תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נעמה ב - 24/01/2019 05:48:51

    שלום ליטל,
    אני דואגת לחברה שמאוד קרובה לליבי.
    בעוד כחודש היא חוגגת יום הולדת 25, לפני כשנה היא החלה התכתבות ושיחות טלפוניות עם בחור בן 40 שאותו הכירה באיזשהו אתר. ההתכתבות והשיחות נמשכו כמה חודשים טובים ובמהלכם היא דחתה את הפגישות שהיו אמורות להתקיים כמה פעמים, אציין כי למרות גילה אין לה שום התנסות מינית (היא מאוד רוצה זאת אך בגלל החוסר ביטחון שלה בעצמה היא נמנעה (בעיות דימוי גוף)).
    לאחר תקופה של דחייה הבחור ויתר ושלח לה הודעת ״פרידה״ מאוד לא סימפטית, מה שפגע בה מאוד ובעיקר בביטחון העצמי. במשך חודשיים הם לא יצרו קשר אך היא לא הפסיקה לחשוב עליו (בצורה אובססיבית יש לציין - אציין שהיא סובלת מסוג של OCD המתבטא במחשבות טורדניות), למרות התנגדותי (היא התייעצה איתי האם ליצור קשר) היא יצרה קשר.
    הקשר חודש והמשיך מאותה הנקודה שהופסק (הוא ביקש סליחה על הדרך שבה הוא בחר לסיים את הקשר) וכך גם הדחיינות של הפגישות (מצדה) אחרי חודשיים הוא פשוט נעלם. האובססיה שלה עליו רק התחזקה ובטחונה העצמי התרסק (יותר נמוך ממה שכבר היה). לפני כמה שבועות הבחור פרסם באתר שהכירו כי יש לו בת זוג (בת 19...) חדשה, ידיעה שריסקה אותה.
    עברו כבר כמה שבועות והעמדה שלה לגביו לא השתנתה והאובססיביות חזקה מתמיד!!
    אני לא יודעת איך אני יכולה לשחרר אותה מהמחשבות האלה עליו, מה את חושבת שאני יכולה לעשות כדי לעזור לה לשחרר?
    תודה וסליחה על האורך.

    תשובה: דאגה לחברה שאובססיבית לגבי גבר
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/01/2019 11:45:10

    שלום נעמה. נשמע מתיאורך שהקשר עם אותו בחור אינו לב הבעיה אלא ביטוי שלה- במקרים רבים בחירות זוגיות מתסכלות ומכאיבות מבטאות היבטים רגשיים לא מודעים כדימוי עצמי נמוך, חסכים בקשרים מוקדמים וכן הלאה. לכן, ובמיוחד לאור קיומם של קשיים רגשיים נוספים כמו OCD, אני חושבת שהדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות עבור חברתך הוא להציע לה ולשכנע אותה לפנות לטיפול פסיכולוגי. תפקידך אינו לשחר אותה מהקשר אלא לסייע לה לטפל בעצמה, מאחר וגם שחרור מקשר זה לא יעלים את הקושי הרגשי שעומד בבסיסו. ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון