תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חסויה ב - 19/12/2018 10:21:32

    שלום ליטל.

    לפני חודשיים חברתי הטובה ביותר נפטרה בפתאומיות. לפני שהיא נפטרה הייתי בחורה חיונית שמחה מלאת אנרגיה תמיד צוחקת נהנית בבילויים, פתאום אחרי שהיא נפטרה אני מרגישה מצב רוח ירוד אין לי חשק לצאת לבלות אין לי חשק ללכת לעבודה אני הולכת לעבודה עם מצב רוח ירוד חוזרת הביתה ולא מפסיקה לחשוב על חברה שלי ז"ל איך ניתן לטפל בזה?

    תשובה: בדידות ודיכאון לאחר פטירת חברה טובה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 19/12/2018 11:25:15

    שלום לך.
    אני מצטערת לשמוע על האובדן הקשה שלך.
    אובדן של חברה טובה הוא אובדן משמעותי ובמובן זה, ובפרט מאחר ועברו רק חודשיים מאז הפטירה, התגובה שלך היא נורמלית: את מתפקדת אבל ליבך עדיין עם חברתך ומתקשה "לחזור לחיים" ולחוות שמחה והנאה. לאור זאת, אני חושבת שכדאי לאזן בין הקפדה על המשך התפקוד ובזמן הקרוב גם ניסיון לשלב פעילויות חברתיות, לבין מתן מקום וכבוד לתהליך האבל שלך. כדאי לשתף אנשים באובדן שלך, לבקש באופן אקטיבי יותר תמיכה בתקופה זה ולא למנוע מעצמך לבכות, לדבר עליה ולהתגעגע. בסופו של דבר, זו תהליך אבל והנפש שלך צריכה זמן לעכל אותו.
    לצד זאת, במידה ואת מרגישה שאת זקוקה לתמיכה נוספת ו/או במידה ולא תרגישי שיפור מסוים בחודש הקרוב אני ממליצה לפנות לטיפול פסיכולוגי שיסייע לך וילווה אותך בתהליך התמודדות. אובדן משמעותי יכול "לגרד פצעי עבר" מודעים ובלתי מודעים ולסבך כך את תהליך האבל, ובמקרים אלו כדאי לקבל עזרה נוספת. במקביל, את יכולה לשקול פנייה לקבוצת תמיכה לאנשים המתמודדים עם אובדן.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

פז חיט

פז חיט

כפר סבא
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון