תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י קובי ב - 25/11/2018 23:29:56

    היי ליטל,

    אני שוקל ללכת לטיפול פסיכולוגי עקב עניינים מסוימים שגורמים לי משברים בחיים. בתוך כל הסיפור הזה יש לי דילמה, והיא שחלק מסוים ממה שתכננתי לדבר עליו עם הפסיכולוג (ולא הדבר המרכזי בהכרח...) יכול להוות עבירה פלילית. מבלי להרחיב, מדובר בסוג של התחזות מצדי. אני נוטה לחשוב שזה ממש לא מעניין את המשטרה, אבל אני חושש שזו עבירה פלילית שעברתי. למעשה, גם אם מדובר בעבירה פלילית החשש שלי הוא שאם אחשוף זאת לפסיכולוג הוא יילך לדווח למשטרה. חשוב לי לציין שאני בכלל לא בטוח שאכן מדובר בעבירה פלילית, ויכול להיות שאני ממש מגזים, אבל האם יש סיכוי כלשהו שהפסיכולוג ידווח למשטרה? היה סיפור לפני כמה שנים על אתיקה של פסיכולוגים אחרי שפסיכולוג דיווח על מעשה סדום שמטופל אצלו עשה, אבל מה שאני מדבר עליו הוא הרבה הרבה פחות מזה כמובן, אם בכלל יש משהו כאמור. אתמצת את שאלותיי: 1. מתי פסיכולוג חייב לדווח למשטרה על עניינים פליליים שצצו במסגרת הטיפול? נניח שאני עדין עובר את העבירה הפלילית הזו, שכאמור איני בטוח שמדובר בכלל בעבירה. 2. האם יש הבדל בעניין הזה בין פסיכולוג של הקופה לבין "רגיל"? אציין שהטיפול נועד למנוע ממני לעשות את המעשים שייתכן שהם אסורים (לא מסיבות משפטיות כמובן, אלא מסיבות של תיקון הנפש שלי).

    תודה רבה.

    תשובה: חשיפת עבירה פלילית פוטנציאלית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/11/2018 09:07:54

    שלום קובי.
    קשה לי להשיב באופן חד משמעי מבלי לדעת במה מדובר, אך באופן כללי חוות הדיווח חלה על הפסיכולוג אם מדובר בפגיעה בקטין או חסר ישע (ואני מבינה מדבריך שלא זה המצב) ואם מדובר בפשע מתוכנן אשר דינו עונש מאסר של למעלה מ-3 שנים. כלומר, אם אתה בתחום האפור ומגיע לטיפול בין היתר כדי לעבוד על נושא זה, סביר להניח שלא תחול חוות דיווח (כמובן, זו אמירה כללית והאפשרות שלי לתת חוות דעת מבוססת מוגבלת לאור החוסר במידע).
    למיטב ידיעתי אותם חוקי דיווח חלים על מטפלים בכל מסגרות הטיפול, וכל המטפלים אמורים לערוך רישום של נושאים הפגישות. עם זאת, באופן טבעי, הרישום פחות חשוף במסגרת פרטית.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון