תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אסיה ב - 16/10/2018 18:00:53

    שלום,
    יש לי בעיה: יש לי ילד בן 9.5 שהתמכר לסרטוני אימה ביוטיוב. אין לי אפשרות לשלוט על כך כי ניסיתי לכבות את המחשב, אינטרנט, להחביא טלפון, ושום דבר לא עוזר. הוא מוצא גישה ממקומות הכי לא צפויים ומסוגל לראות את הסרטונים בסתר כמה שעות. לצערי אני לבעלי עובדים, ויש עוד ילדה בבית ולא תמיד אנחנו יכולים לשלוט על המצב. מה גם שהוא נכנס ורואה גם אצל חברים. הוא לא נראה מושפע או מוטרד מהסרטונים, צוחק עליהם ואומר שזה לא אמיתי. אבל אני ממש מפחדת מההשלחות של זה ולא יודעת איך מתמודדים עם ההתמכרות הזאת. האם ניתן לקבל עצה?
    תודה

    תשובה: סרטי אימה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 17/10/2018 15:06:20

    שלום אסיה.
    השתמשת במילה התמכרות, אך אני חושבת שכדאי להבין יותר לעומק האם הצפייה בסרטונים אלו היא אכן בעייתית. את מתארת שהצפייה בסרטונים אינה מעוררות קושי רגשי. האם יש לה השלכות שליליות אחרות? האם היא באה על חשבון קשרים חברתיים או עיסוקים חיוביים כלשהם? האם הוא עושה בתכנים שימוש לרעה (למשל, להפחיד חברים וכד')? האם הסרטונים עצמם מכילים תוכן לא הולם? (אלימות שחורגת מז'אנר סרטי האימה, תכנים מיניים וכד'). במידה והתשובה שלילית, כדאי לנסות להבין יותר טוב מדוע את מוטרדת מהצפייה בסרטונים- האם באמת יש בכך בעיה או שאתם כהורים מתקשים לקבל את העיסוק של בנכם בתכנים "רעים"?
    במידה ואת מזהה השלכות שליליות ו/או במידה ויש קושי חברתי או רגשי אחר ו/או במידה ומענה זה אינו מספק, אני ממליצה לפנות להתייעצות חד פעמים אצל איש מקצוע ולנסות לברר באופן יסודי יותר האם יש צורך בעזרה מקצועית והדרכה שלכם כהורים, או שמדובר בהתנהגות תואמת גיל ונורמטיבית.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית