תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מרינה ב - 09/10/2018 17:49:41

    אני אם חד הורית והילד שלי בן 3 אני מאוד דואגת לו כי אני הולכת להעדר מסוף החודש במשך שלושה חודשים מהבית אני אגיע ביום שלישי ובשישי שבת סופ'ש.. אני משאירה אותו עם אמא שלי ולא יודעת איך לעזור לו לעבור את התקופה הזאת.. אני יודעת כמה כל מילה שלי משמעותית עבורו. ואני יודעת שאני אחסר לו מאוד.. איך אפשר לעזור לו במשך שלושה חודשים? תודה מראש

    תשובה: צריכה להעדר מהבית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 09/10/2018 20:28:21

    שלום מרינה.
    שינוי מהותי כל כך בשגרת חייו של ילד הוא אכן אירוע מאוד משמעותי ומטלטל, ואת צודקת ברצון שלך להתכונן ולחשוב היטב כיצד לסייע לו לעבור תקופה זו. ראשית, חשוב מאוד להסביר לילדך מראש, מספר פעמים- באופן מותאם לגילו כמובן- מה קורה, למה, ואיך תיראה שגרת חייו כולל שגרת הביקורים שלך. אפשר להכין לו גם טבלה מצוירת בה יוכל לראות כמה ימים עברו ויעברו עד שתגיעי בכל שבוע. כמו כן, כדאי לשמור איתו על קשר טלפוני בימים בהם אינך נמצאת- למשל להתקשר לברכת לילה טוב בכל ערב. במהלך היעדרותך, חשוב מאוד שתהיה לו שגרה קבועה ככל האפשר כדי לחזק את תחושת הסדר והביטחון. בהתאם, כדאי להביא לו אל בית אמך צעצועים וספרים שהוא אוהב כדי לחזק את תחושת המוכרות והנינוחות.
    היבט נוסף נוגע למפגשים איתך- יתכן שבמפגשים הוא ישמח לראות אותך אך יתכן גם שיביע כעס, ריחוק ותסכול. חשוב לקבל את רגשותיו, לתת להם מקום ולעזור לו לתת מילים לתחושות שהוא חווה סביב ההיעדרות.
    חשוב גם לעדכן את צוות הגן כדי שידע לצפות לקשיים התנהגותים ורגשיים, ולהיות סבלני לכך.
    לבסוף, שימי לב שאלו הן עצות כלליות בלבד וחשוב להיות עירניות מאוד למצבו במהלך ההיעדרות. במידה ויופיעו קשיים משמעותיים, פנו לתייעצות עם איש מקצוע שיכול לסייע לכן באופן מדויק ואישי יותר.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו