תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכל ב - 08/10/2018 11:32:03

    היי, מודה לך מראש על ההתייחסות.

    אני מטופלת אצל פסיכולוג חודשיים וחצי. הוא מאוד נחמד ומשרה אווירה נעימה. אבל אני לא מרגישה שניקשרתי אליו או שאני מצפה לפגישה עימו.
    אציין שהייתי מטופלת בעבר אצל פסיכולוגית אחרת, שאליה נקשרתי מיד ושמאוד ציפיתי לפגישות עימה, אבל יחד עם זו יחסיינו עלו על שרטון ומאוד מאוד נפגעתי ממנה. האם זה נשמע לך תקין שאני לא חשה כלפיו כלום, או שאולי אני פשוט חושדת להיקשר אליו בגלל נסיון העבר. נדמה לי שאני אולי רק מתחילה לחבב אותו. הוא באמת שמאוד נחמד ומאוד משתדל ואני מאמינה שבאמת אכפת לו.
    מעבר לכך, הוא צעיר מאוד יחסית לפסיכולוגית הקודמת. ולעיתים נדמה לי שאני מתוסבכת מידי בעבורו... ואני לא יודעת אם הוא חזק דיו על מנת להכיל את הקשיים שלי.

    תודה רבה לך...

    תשובה: קושי לסמוך
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/10/2018 13:22:10

    שלום מיכל.
    אם אני מזה נכון, כתבת לי בעבר ואכן חששת מנושא ההיקשרות ומגילו של הפסיכולוג. במובן ז, לא מפתיע שחששות אלו עדיין מלווים אותך, ובאמת קשה לקבוע האם מדובר בדרכך להגן על עצמך לאור פגיעת העבר, בחוויה נפשית לפיה את "מתוסבכת מדי" ובלתי ניתנת להבנה וטיפול, או בביטוי "אמיתי" לחוסר חיבור. אני מאמינה שהדרך היחידה לבדוק לעומק ולחדד את התחושה היא להעלות את הנושא בפתיחות ובכנות מול המטפל ולבדוק האם יתפתח ביניכם שיח משמעותי על הנושא. במרבית המקרים, התפתחות שיח משמעותי סביב קושי בקשר הטיפולי היא עדות לקיומו של חיבור טוב דיו.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה