תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דניאל ב - 29/09/2018 11:57:46

    אני גבר טרנס בן 31
    נולדתי כבת , ואני מוצא את עצמי חושש מזוגיות או יותר נכון להתחיל עם בחורות בגלל שאני לא "גבר רגיל" אף על פי שאני נראה טוב, חטוב , איש שיחה , מצחיק ועוד תכונות שאני חושב שיש לי להציע ולהרשים... אני מאוד רוצה זוגיות אבל חושש ... מהתגובה , מהדחייה , מזה שאף אחת לא תרצה אותי בגלל שאין לי זין . (סליחה על הביטוי)
    מה אני אמור לעשות ?

    תשובה: זוגיות עם גבר שנולד בת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 30/09/2018 14:12:42

    שלום דניאל.
    נדמה לי שאתה נוגע בדבריך בשתי סוגיות. אחת נוגעת למידת הקבלה של החברה ופתיחותן של בנות זוג פוטנציאליות לקשר עם טרנס, והשניה נוגעת להתמודדות שלך עם היבט זה, והמידה בה אתה נותן לו לחלחל ולערער את ביטחונך.
    למרבה הצער, את מידת הפתיחות של בת זוג פוטנציאלית קשה לצפות מראש ובמובן זה אני חוששת שאין דרך להגן על עצמך מפני אכזבות ושברונות לב (אגב, כפי שלא ניתן להגן על אף אחד הנמצא בשלב של חיפוש קשר זוגי). לצד זאת, אם אתה מרגיש שאתה חסר ביטחון או חושש מדחייה באופן שמגביל אותך בתחום הזוגי, כדאי לפנות לטיפול פסיכותרפויטי שיסייע בעיבוד ההיבטים המפריעים לך ליצירת קשר. במקביל, במידה ואינך מעורה בקהילה הלהט"בית והקווירית כדאי אולי לבדוק דרכים להשתלבות בה, מאחר והיא יכולה להוות הן מקום מפגש לאנשים פתוחים יותר לשונות מגדרית והן מקור תמיכה וייעוץ.

    במילים אחרות, אני חושבת שחשוב להפריד בין הקושי הייחודי שאת מתמודד איתו כטרנס לבין המפגש של קושי זה עם היבטים רגשיים שלך עצמך (שבוודאי נוגעים לא רק להיותך טרנס אלא גם להיבטים אחרים בחייך, יחסיך ואישיותך), ולפנות לייעוץ מקצועי במידה ואתה מרגיש שלא רק הקושי ה"אובייקטיבי" מגביל אותך, אלא גם היבטים רגשיים אישיים.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה