תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יעל ב - 20/09/2018 21:28:19

    ליטל שלום,
    אני בטיפול המון המון שנים. למעלה מעשור. טיפול שידע עליות ומורדות , אך בעיקר מרגיש עתה את המקום של הצמיחה וההתקדמות. הנפילות יותר מווסתות ואני מסוגלת יותר להמליל את תחושותיי ולשתף את המטפלת, מה שלא היה בעבר. אני נמצאת בטיפול פעמיים בשבוע.
    ובכל זאת, למרות תחושת היכולת הפנימית להתמודד עם דברים ותהומות מן העבר ישנה סיטואציית החופשות החוזרת על עצמה לפרקים, ולמרות שאנו דנות בה שוב ושוב במרחב הטיפולי, ולמרות שבשיח עם המטפלת "השמיים לא נופלים" אני חוזרת הביתה ושם הכל מציף.
    הגעגוע, העצב, הכאב על כך שאינה, הכעס והזעם על כך שעזבה אותי ואולי אף על כך שהיא סומכת עליי.. יצאתי מאיזון, בוחרת לישון ולהתכנס, ובעיקר לא רוצה מגע עם אף אחד. הקושי הוא בעיקר עצב גדול וסוג של אבדון.
    שבועיים ימים שהחלו היום, וזה לא משנה כי גם אני אהיה בחופשה בפרק מהזמן. קשה לי, עצוב לי ובעיקר קול לא ברור מבפנים נוגס בי ויוצר חלל פנימי חשוף ומותיר אותי מאוד מאוד לבד.
    אז אני כותבת.. מייחלת לכל תשובה שתנסוך בי כוח ותחזק אותי ואצליח דרכה להחזיק בתקופה לא נעימה זו.
    תודה מראש.

    תשובה: געגוע, עצב וכעס בזמן חופשה של המטפלת
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 25/09/2018 11:01:54

    שלום יעל.
    נשמע מדברייך שאת חווה ויכולה לתאר את מה שקורה לך בטיפול באופן עמוק ומפוכח. את מרגישה את השינויים והצמיחה אבל אולי פוגשת באופן מכאיב, דרך חופשת המטפלת, גם את העובדה שהטיפול אינו מעלים כל רגישות וכאב, אינו הופך את החיים ל"סטיריליים" אלא רק מחזק את היכולת שלנו לשאת את הכאב שהוא חלק מהחיים. במובן זה, אם הכיוון הזה מרגיש לך נכון, אפשר לראות את הכאב שלך כתהליך טבעי ואף בריא של אבל על מגבלות הקשרים והחיים. אבל שאפשר לכאוב אותו אבל גם, אולי, לראות בו חוויה שמסמנת את חשיבות ומשמעות החיים והקשרים. אני לא יודעת אם הדברים מקלים ומחזקים, אבל מקווה בכל מקרה שמגיעים אלייך ושהתקופה תעבור באופן שקט, עד כמה שאפשר.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ניר כהן ארזי

ניר כהן ארזי

רמת השרון
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית