תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אדל ב - 29/08/2018 20:32:59

    אני בת 37 נשואה באושר וסובלת מחרדתיות מתמדת, דאגנות יתר, חששות ופחדים מתמשכים ומחשבות שליליות בלתי פוסקות. בעקבות כך, איכות החיים ירודה ומלאת לחצים. אלה דברים שמלווים אותי יום יום אפילו בסיטואציות פשוטות כמו נסיעה קצרה באוטו (המחשבה לוקחת אותי לתאונה קשה, אמבולנס, בית חולים וכו'), מחלות ילדים (הרעה במצב, אשפוז, גילוי מחלות קשות ואפילו מוות). כשאני יוצאת מהבית אני בתחושה שאולי לא אחזור, וכשאני חוזרת, אני מודה לה' שחזרנו בשלום.
    כל הדאגה שמלווה אותי בכל רגע ביום יום, גורמת לי למתח רב ומתישה אותי. השינה לא ממלאת אותי גם אם אשן 8 שעות, אני עדיין ארגיש עייפות כבדה.
    בנוסף, יש מדי פעם גם התקפי חרדה לא נעימים ומפחידים מאוד.
    במהלך החיים ניסיתי למצוא פתרונות, ופניתי בעיקר לתחום הטבעי/רוחני, בתקופות לחוצות לוקחת רסקיו, לאחרונה התחלתי לקחת אשווגנדה הידועה כמרגיעה. אבל כל זה לא גורם לשינוי החשיבה השלילית.
    לפני כחודשיים התחלתי טיפול פסיכולוגי. בסוף כל פגישה אני מרגישה ממש טוב, יוצאת אופטימית ובתחושה שממש בקרוב אני אהיה בסדר ואני מסוגלת להשתנות.
    כמובן שתוך יומיים האופטימיות נעלמת…
    אבל בשיחות האחרונות אני מרגישה שאולי מיציתי, וזה לא עובד. מה גם שהפסיכולוג המליץ שאקח כדורים מרגיעים כדוגמת ציפרלקס הגורמים לשינוי החשיבה ומכניסים יותר אופטימיות.
    מאז אני חוששת שאולי הוא הרים ידיים לגבי הטיפול בי. אולי אני מקרה כל כך קשה ששיחות בלבד לא יעזרו לי. אני פוחדת להשתגע ולהיות פסיכיאטרית. אני לא מעוניינת להיות תלויה בכדורי הרגעה, אלא ללמד את עצמי להתמודד ולשנות את קו החשיבה לחיובי יותר.
    האם יש שיטת טיפול שיכולה להתאים לי? האם במצבי עדיין אפשרי לטפל במצב ללא התערבות כימית?

    תשובה: חרדתיות יתר
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 30/08/2018 14:08:44

    שלום אדל.
    קודם כל, חודשיים של טיפול הוא בדרך כלל פרק זמן קצר מכדי לראות תוצאות משמעותיות, ובפרט כאשר מדובר במצבי חרדה ממושכים המלווים את המטופל במשך שנים. במובן זה, לא הייתי ממהרת להחליף טיפול או להרים ידיים.
    הצעת המטפל לעזרה תרופתית אינה בהכרח תגובה של יאוש, אלא תגובה לסבל שלך. טיפול תרופתי הוא מהיר יותר מטיפול פסיכולוגי ופעמים רבות גם מאיץ ומקדם את הטיפול הפסיכולוגי מאחר ועוצמת הלחץ והסבל פוחתת ויש יותר יכולת להשתמש בטיפול ולהשתנות. אני מתארת לעצמי שזו הסיבה שהמטפל המליץ על שילוב בין הטיפולים, ולאו דווקא חוסר אמון ביכולתך להשתפר גם בטיפול הפסיכולוגי. זכותך, כמובן, להמשיך כרגע רק בטיפול הפסיכולוגי אך מאחר ונשמע שהיה לך לא קל לשמוע את המטפל מעלה את האפשרות לטיפול תרופתי, אני מציעה שתשתפי אותו בתחושות ובחששות שהתעוררו סביב הנושא. אני מאמינה ששיח גלוי יכול להקל על התחושה הקשה שנשארת איתה, ולאפשר לכם להמשיך לעבוד יחד ביעילות ובהצלחה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו