תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מאור פז. ב - 18/08/2018 01:44:39

    שלום,

    יש לי שאלה על פסיכולוגיה קוגניטיבית כבר זמן מה ואני לא מצליח למצוא את התשובה באינטרנט אז קיוויתי שאולי יש כאן מישהו שיוכל אולי לעזור לי עם השאלה שלי.

    נכון שיש את הקוגניציה והקוגניציה היא מגוון כל היכולות של המוח?. אז במסגרת הקוגניציה יש לנו כל מיני יכולות ורבות מהן קשורות לידע שלנו. היכולות הקוגניטיביות של קליטת המידע, היכולות הקוגניטיביות של אחסון המידע, היכולות הקוגניטיביות של שליפת המידע וכדומה'.

    השאלה שלי היא כזאת:
    האם הידיעה האנושית עצמה, במצבה הסטטי, כאשר לא מתעסקים בידע עצמו בשום צורה או דרך, לא קולטים אותו, מאחסנים אותו או שולפים אותו אלא כאשר הוא פשוט קיים בתוך התודעה מבלי שמתעסקים בו בשום צורה או דרך, האם ההחזקה בו היא יכולת קוגניטיבית?.
    או בנוסח פשוט יותר:
    האם הידיעה האנושית עצמה היא יכולת קוגניטיבית בפני עצמה?. האם ההתקיימות עצמה של ידע במסגרת של תודעה של ישות אינדבדואלית בעלת תובנה היא יכולת קוגניטיבית?.

    אם כן, מה הוא שמה של היכולת הקוגניטיבית הזאת?. האם מישהו יכול להגיד לי באיזה יכולת קוגניטיבית מדובר מתוך רשימת המיומנויות הקוגניטיביות שבתמונה שבעמוד הויקיפדיה של מושג ההכרה? (כי בעמוד הויקיפדיה של המילה "הכרה" יש תמונה של רשימה של כלל המיומנויות הקוגניטיביות וחלוקתן לקבוצות של מיומנויות קוגניטיבית). תחת איזה קבוצה של מיומנויות קוגניטיביות המיומנות הקוגניטיבית הזאת נופלת?.

    אהיה אסיר תודה לכל מי שיוכל לעזור לי.

    תשובה: שאלה על פסיכולוגיה קוגניטיבית.
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 18/08/2018 20:00:29

    שלום מאור,
    לצערי איני בקיאה בתחום זה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית