תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ליאןסוורדלוב ב - 16/08/2018 20:02:57

    שלום, לפני כחודש בעלי עשה צילום שיניים
    לאחר מכן התחילו לו כאבים בשריר במותן והוא החליט שזהו סימן למחלה סופנית .. מאז הוא בדיכאון וכל הזמן חוזר על זה שהוא עומד למות . בהתחלה הכאבים היו לו בבטן ולאחר צילום אולטרסאונד הוא נרגע והתחיל לדבר על מקומות אחרים - כיום הוא מדבר על כך שיש לו חוסר תאבון- הוא אומר שהוא לא מרגיש רעב ושכבר אוכל אז לא מרגיש את האוכל בקיבה.. הוא מדבר על שריפה בגרון , שלשולים ומן תחושות חשמל ביידים . בנוסף עשינו לו בדיקות דם והבדיקות יצאו תקינות אך לטענתו הערכים היו גבוהים מידי ולכן ביצע מאז עוד 2 בדיקות דם ושגם שם הבדיקות הראו עלייה ( יש לציין שזה בטווח הנורמה ) הוא החליט שיש לו מחלה נדירה מהקרינה של הצילום שיניים ושהוא עומד למות . נסינו להסביר לו שהכל בראש שלו ושהוא בעצם בריא ושכדאי שילך לשיחות אך הוא מסרב להקשיב .. הוא מתעורר בלילה מבוהל וכמעט ולא ישן.
    מה לעשות ?? איך אפשר לגרום לו להבין שהוא בריא ??

    תשובה: סוג של היפכונדריה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 17/08/2018 18:43:39

    שלום ליאן.
    מאחר ובעלך סירב להיעזר בשיחות טיפוליות אני חושבת שיש שני כיוונים שאולי יכולים לסייע.
    כיוון אחד הוא לפנות לרופא המשפחה ולהתייעץ איתו לגבי טיפול תרופתי נוגד חרדה ודיכאון. יתכן ובעלך יהיה מוכן לקבל עזרה תרופתית, ובפרט אם יבין כי טיפול זה ניתן לא פעם גם לאנשים אשר מתמודדים עם בעיות רפואיות אשר מוסיפות לחץ וקושי.
    במקביל, אני מציעה לבקש ממנו לפנות לטיפול פסיכולוגי יחד איתך מתוך מחשבה על כך שמצבו משפיע עליכם כזוג ועל המערכת המשפחתית כולה, ולכן נכון ששניכם תקבלו עזרה. לא פעם, אנשים מסרבים לפנות לטיפול בעצמם מאחר והם חשים כי פנייה לטיפול משמעה שהם "בעייתיים", אך נכונים להתגייס ולפנות לטיפול עבור בני זוגם.במסגרת טיפול משותף, אני מאמינה שינתנו לכם כלים להתמודדות עם המצב, ושיתאפשר לבעלך להיחשף ואולי להפתח יותר לאפשרות שמצבו נובע מגורם רגשי ולא רפואי בלבד.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
טל משולם

טל משולם

חיפה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין