תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ליאת ב - 06/07/2018 19:55:53

    היי ליאת,
    אני ממש אובדת עצות ואשמח לעזרתך.
    אנחנו 4 אחים גדולים מעל גיל 18..ופרט לקונה כולנו עזבנו את הבית
    אמא שלי לאחרונה (כמה שנים אחרונות) פיתחה אובססיבה לכלבים..מאמצת כלבים מטופלת בהם..שזה בגדול בסדר..הבעיה היא שהיא טוענת שהיא מאוהבת בכלבים, אציין ואומר שהכלבים שלה מוזנחים חולים מסריחים ולא מטופחים.. מתעקשת שהכלבים יכנסו לבית (יש להוריי בית קרקע עם גינה ענקית).
    יש לה 5 כלבים גדולים פיזית שיושבים בבית מסריחים אותו...היא מדליקה להם מזגן 24 שעות..בקיצור גועל נפש..היא פעילה מאוד בעניין בפייסבוק (לדעתי היט מכורה ללייקים).
    אבא שלי לא יכול לסבול את המצב ופה מתחילה הבעיה.
    הכלבים יושבים לו על הבגדים הנקיים.. הבית מסריח מהם ולו לא נעים לחזור הביתה וכל שבוע לפני שבת ההורים רבים על זה...ואז אמא שלי אומרת שאם הם יוצאים גם היא יוצאת ולא תהיה שבת..וככה בעצם לנו אין לאן להגיע..כל העולם שלה סובב סביב הכלבים לי ולאחיי יש הרגשה שהכלבים יותר חשובים לה מאיתנו והיא דואגת להגיד גם שהיא מוכנה למות עבורם...
    אנחנו כל שבת כמעט מוצאים את עצמנו לבד כי היא לא רוצה לארח שהם בחוץ..בקיצור מצב בלתי נסבל...שמנסים להסביר לה שהם סהכ כלבים ויש להם מלונה ענקית אגב שאבא שלי בנה במיוחד להם והם יכולים להיות שם היא תוקפת ואומרת בית שלי אל תבואו..אני מסתובבת עם הרגשה שאמא שלי אוהבת את הכלבים שלה יותר ממני.
    מה לעשות? אני חושבת שהיא צריכה עזרה..הבעיה שהיא בטוחה שאנחנו לא בסדר ולא היא

    תשובה: בעיה אצל אמא
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 07/07/2018 15:35:51

    שלום ליאת.
    נשמע שדרך הקושי עם הכלבים צפים נושאים וקונפליקטים משפחתיים עמוקים יותר הנוגעים לאהבה, מתח בין מרחק לקרבה ויכולת לפנות מקום לצרכים של כל אחד מבני המשפחה. במובן זה, אני חושבת שהכלבים בפני עצמם אינם הבעיה, אלא הדינמיקה המשפחתית שנוצרת סביבם, וככל הנראה מחצינה ומציפה על פני השטח קונפליקטים משפחתים עמוקים ומוקדמים יותר.
    לכן, אני חושבת שכדאי להפסיק להתייחס לאהבת הכלבים של אמך כאל בעיה אלא כאל דרך (לא מודעת) לנסות לדבר, לתקשר ולשנות דינמיקות משפחתיות מסוימות. למשל, מדוע כ"כ ברור שהיא צריכה לוותר על מה שחשוב לה כדי לארח אתכם? למה לא להתארח אצל אחד מכם מדי פעם? מדוע ברור שהיא אחראית על הבגדים של אביך? כמובן, אין כאן ציפיות "נכונות" או "לא נכונות" שלה או שלכם, אלא צורך בלמידת תקשורת טובה שתאפשר לכם ליצור דינמיקה משפחתית בה יש מקום לצרכים של כל בני המשפחה. מאחר ונשמע שלא קל לכם ליצור תקשורת אפקטיבית סביב המצב החדש שנוצר, אני ממליצה בחום על פנייה לייעוץ משפחתי בו תוכלו להבין יותר לעומק מה עומד הן מאחורי התנהגותה של אמך והן מאחורי הקושי שלכם לכבד אותה. ייעוץ משפחתי גם אינו מכוון לסימון אחד מבני המשפחה כ"בעייתי", אלא מייצר מרחב מכבד בו ניתן להקשיב, לעבד ולנהל משא ומתן אפקטיבי ולשפר את התקשורת והקשר המשפחתי גם סביב נושאים נוספים.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו