תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י עדן ב - 01/07/2018 21:58:48

    היי
    אני דואגת לחברה הכי טובה שלי!
    היא בת 24 וכל חייה היא התמודדה עם המשקל שלה. הכרנו בצבא ומאז ומתמיד המשקל שלה מאוד מציק לה, היא ניסתה כל דיאטה אפשרית כשכל מטרה היא להיות רזה ולא משנה מהם האמצעים. אני יודעת שנושא זה חשוב לה אבל אני רואה איך לנגד עיניי היא הורסת את חייה!! היא בחורה חכמה עם יכולת בין אישיות יוצאות מן הכלל אבל המשקל שלה וההתעסקות סביב הנושא הזה גורמים לה לצער! היא מאוד רגישה ומצבה הנפשי מדרדר! לא משנה כמה שיחות עשינו, כמה פעמים הסברתי לה שחלק מהבעיה שלה זה הנפש(!) אבל היא לא מוכנה לשמוע.. מבחינתה אם היא תהיה רזה היא תצליח והדיכאון יעבור אבל היא לא מבינה שזה לא נכון!!
    השיחה האחרונה שלנו ממש הדאיגה אותי, המילים שהיא השתמשה..(יש לה בעיה בבלוטת התריס והיא לוקחת כדורים לאיזון שלטענתה הם לא עוזרים, למרות שבבדיקות הדם נמצא כי הכל מאוזן) היא איימה לקחת מינונים גבוהים יותר של הכדורים במחשבה שזה יעזור לה!!
    אני מאוד דואגת לה ולא יודעת מה עוד אני יכולה לעשות!! אמרתי לה שהיא צריכה עזרה נפשית בנוסף לפיזית אבל מבחינתה זה דבר שולי והעיקר זה לרדת במשקל..
    אני אובדת עצות וממש מפחדת על החיים שלה!היא כמו אחות בשבילי ואני מפחדת לאבד אותה!! מה אפשר לעשות במצב כזה??

    תשובה: דאגה לחברה עם הפרעת אכילה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 02/07/2018 08:01:44

    שלום עדן. אני יכולה להבין את התסכול והדאגה שאת חווה, ואת הכאב לנוכח העובדה שיש גבול למידה בה את יכולה לסייע לחברתך. ההחלטה האם לסייע לעצמה יותר היא בסופו של דבר שלה, ואני חושבת שהדבר היחיד שאת יכולה לעשות עבורה הוא לשוב ולהדגיש בפניה שהדרך לשינוי בריא הן במשקל הגוף והן בדימוי העצמי עוברת דרך הנפש. במובן זה, כדאי לחזור ולהמליץ בפניה על פנייה לטיפול פסיכולוגי שיסייע לה להבחין בין הגורמים הפיסיים לרגשיים ולחיות בשלום עם גופה. לצד זאת, עם כל הכאב הכרוך בכך, צריך לזכור שאלו החיים שלה והגוף שלה וייתכן שיקח לה עוד זמן להתחבר לכך שהיא זקוקה לעזרה ובתקופה זו כל מה שאת יכולה לעשות הוא להיות לצידה ולעודד אותה לפנות לטיפול. ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
טל יהודה

טל יהודה

רעננה