תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אנונימי ב - 24/06/2018 20:18:50

    שלום,
    בשנה האחרונה התפתח אצל אבא שלי גוש שומני בגבו. בגלל טראומה בעברו (אמא שלו נפטרה מסרטן בגיל צעיר), הוא לא מוכן ללכת לבדיקה אצל רופא עור. מפחד שהגוש הוא גוש סרטני, הוא לא מצליח לישון טוב בלילות, נוגע באופן תדיר בגוש, וכתוצאה מכך התפתחו לו כאבי צוואר קשים המקשים עליו לתפקד. קשה לו להתרכז בעבודה, נראה במצב רוח ירוד. אמנם, יש ימים טובים יותר וטובים פחות, אבל כמכלול, מרגיש כאילו הוא איבד את הטעם לחיים.
    חשוב לציין כי באופן כללי הוא טיפוס קשה וחרדתי שסבל בעברו מכאבים פסיכוסומטיים בכל מיני סיטואציות. לא הלך לטיפול פסיכולוגי מעולם, לא רוצה בכך. המשפחה כבר אובדת עצות, איך אפשר להכריח אותו ללכת לטיפול אצל רופא? האם יש רופאים בעלי התמחות למקרים מסוג זה? או גוף שאפשר להיעזר בו?

    תודה

    תשובה: חרדת רופאים
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 25/06/2018 08:57:59

    שלום לך.
    אכן נשמע לא קל, לאור החרדות המשמעותיות שמתעוררות סביב כל מגע עם איש רפואה או מקצוע.
    בשלב ראשוני, הייתי מנסה לשכנע את אביך לפנות לרופא המשפחה שיוכל, במידת הצורך, לרשום לו טיפול תרופתי נוגד חרדה ודיכאון. אם יסכים, יתכן שעוצמות החרדה ירגעו מעט ולאחר מכן יהיה מסוגל להרחיב את הבדיקות.
    בהקשר הטיפולי, אני אכן מסכימה איתך שכדאי להיעזר באיש טיפול. מאחר ואינו מעוניין, אולי כדאי לבקש ממנו לפנות לייעוץ משפחתי/זוגי באמירה שהמצב משפיע על כולכם ואתם רוצים לחשוב יחד איך להתמודד כמשפחה. לפעמים הפנייה המשותפת מורידה את תחושת הלחץ והאשמה סביב המפגש הטיפולי, ומאפשרת יותר שיתוף פעולה.
    בהמשך, במידה ותצליחו להשיג יותר שיתוף פעולה, אפשר לבדוק האם יש רופאי עור שעורכים ביקורי בית- יתכן ובדיקה בבית תוריד מעט את החרדה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון