תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י גבי ב - 04/06/2018 07:51:29

    היי, אני מתעניינת לקבל עזרה כי אני מתמודדת מגיל מאוד קטן עם קשיים תקשורתיים לימודיים והחוויות הלא שגרתיות שצברתי בחיי העצימו את הפחד החרדה והדרכים הלא נכונים שלי לתקשר עם אנשים. מתוך התבוננות על עצמי שמתי לב שהכלי תקשורת שלי עם בני אדם זה בשאילת שאלות, התעניינות או בהבעת חיבה שמהר מאוד מקבלת רושם של פלרטטנות שזו לא הכוונה שלי בכלל אלא להיות נחמדה..בשאר הזמן אני נתונה בשתיקה כי אני לא בטוחה בעצמי, קשה לי לצחוק ולהתייחס לדברים בהומור ורוב הזמן אני לא מרגישה אני. גם קשה לי מאוד לקבל החלטות הרבה פעמים אני זקורה לאישורים מאנשים אחרים אפילו על דברים קטנים בחלק מהדברים אני מאוד בטוחה בעצמי כשזה נוגע לדברים ויזואליים אסתטיים. אני בת 29 ומרגישה עדיין כמו ילדה קטנה ומפוחדת. אין לי עם מי לדבר על המצב הזה ואני רוצה לאפשר לעצמי להיות בבטחון מול עצמי ומול אנשים ולחיות בהרגשה שיש לי ערך כי כל יום אני מתמודדת עם דיכאון ותסכול ויאוש וחרדה. אני זקוקה לסוג של הכוונה וראיתי שיש טיפול שנקרא cbt שאולי יכול לעזור אבל אני לא יודעת אם דווקא זה הטיפול הנכון ואיך למצוא מטפל שיכול לעזור כיוון שבתחום הנפש אין כל כך הרבה המלצות.. אני אשמח לקבל עצה עזרה ודעתך בנושא.. אני מרגישה חסרת אונים ומנסה לעודד עצמי בכל פעם שיש תקווה אבל התחושה הכללית רוב הזמן לא טובה...
    תודה

    תשובה: מאיפה להתחיל?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 04/06/2018 13:58:42

    שלום גבי.
    את מתארת קשיים במספר היבטי חיים ששורשיהם בין היתר בחוויות ילדות מוקדמות, ולכן נדמה לי שכדאי לבחור בשיטת טיפול שתאפשר גם עיבוד של החוויות המוקדמות והשפעתן עלייך, גם חיזוק "מהבסיס" של תחושות הביטחון והערך, וגם בנייה של היכולת ליצור ולשמר קשרים אינטימיים ומשמעותיים. שיטת הטיפול הפסיכודינמית יכולה להתאים לכך.
    טיפול קוגניטיבי התנהגותי יכול גם כן לסייע אך בדרך כלל הוא מתמקד בסימפטומים ודרכי התנהגות וחשיבה ספציפיים ופחות בעיבוד וחיזוק מעמיק של המבנה הנפשי. מצד שני, יתרונו של הטיפול הוא שהוא מביא במקרים רבים לשיפור מהיר יותר בתחומי קושי ספציפיים.
    בשורה התחתונה, מתוך מה שכתבת אני נוטה לכיוון של טיפול פסיכודינמי, אך חשוב לזכור שזו התרשמות חלקית המבוססת על מידע מועט ולכן אני מציעה לך לקרא על שתי השיטות ולבדוק מי מהן מדברת אלייך יותר בשלב זה. מעבר לכך, כדאי לזכור שהצלחת הטיפול תלויה בעיקר באיכות הקשר הטיפולי הנוצר ולכן, מעבר לכל אחת מהשיטות, חשוב לבחור מטפל/ת שאת מרגישה חיבור אליהם.
    תוכלי להיעזר באינדקס אנשי המקצוע של בטיפולנט כדי להתרשם ממטפלים שונים, או לפנות להכוונה והפניה במוקד ההפניות של האתר בטל' 1800-200-205.

    כתבי לי אם את מרגישה צורך בהכוונה נוספת,
    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון