תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י חברה של... ב - 13/05/2018 01:46:07

    היי שבוע טוב,
    חברה טובה נמצאת בטיפול עקב טראומה מתמשכת,
    היא משתפת אותי שיש לה רצון לפגוע בעצמה בשל חוסר היכולת שלה להכיל את עומק הכאב, כרגע זה ברמה שהיא צובטת, נושכת או שורטת את עצמה.
    אני לא יודעת איך להגיב. מצד אחד לא רוצה לתת לגיטימציה לפגיעה עצמית, ומצד שני רוצה שתמשיך לשתף ושלא תישאר עם זה לבד, רוצה לשדר לה שאני איתה ושאני לא מפחדת לשמוע...
    אפשר את עצתך?
    מעבר לזה, אפשר כמה מילים בשבילי? קשה לי מאוד לשמוע שהיא מכאיבה לעצמה...
    שבוע טוב ושקט

    תשובה: חברה שפוגעת בעצמה - איך להגיב?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/05/2018 15:00:55

    שלום לך.
    אני יכולה להבין כמה קשה לשמוע שחברה שיקרה לך פוגעת בעצמה. יש משהו מטלטל ובלתי נסבל במחשבה על כך ובצורך להיות מספיק קרובה בשביל לשמוע על כך, אך ללא יכולת לעצור בעדה. לצד זאת, כדאי לחשוב על כך שפגיעה עצמית, על כל מורכבותה והסבל שנלווה לה, היא לעתים הרע במיעוטו עבור האדם שבוחר בה. במובן זה, אני חושבת שחשוב לכבד את זכותה על גופה למרות הצער הנלווה לכך. אני חושבת ששיתוף ישיר בצער שלך על מה שעושה לעצמה, לצד הצעה כנה להיעזר בך ברגעי הקושי ולצד כבוד לבחירתה- היא עמדה כנה ואמיתית שמאזנת בין קבלה שלה לבין שיקוף של תחושתך לגבי הפגיעה העצמית.באופן כללי, אני חושבת שבקשרים בכלל ובקשרים עם נפגעות טראומה בפרט, יש חשיבות עצומה לנוכחות אמיתית, נוכחת ומרגישה. בהקשר זה, אני חושבת שחשוב גם להיות כנה איתה ועם עצמך ולווסת את התכנים אליהם את נחשפת במידה ואלו מעמיסים עלייך יותר מדי. את מנסה לבסס קשר תומך אמיתי וחלק מכך הוא לומר בכנות מתי את צריכה הפסקה והאם יש דברים שאינך יכולה לשמוע ברגע מסוים. לא פשוט לומר זאת אבל אני חושבת שזה עדיף על פני מצב בו תהיי לא ישרה לגבי מידת נוכחותך איתה, או מצב בו תגיעי לשחיקה וחוסר כוחות שימנעו ממך להיות לצידה.
    כמו כן, במידה ואת מרגישה שהתכנים הטראומטיים נוגעים בך בצורה חזקה מאוד, כדאי לבדוק האם גם את יכולה להיתרם מטיפול- לפעמים כשתכנים של אדם אחר מטלטלים אותנו, הדבר נוגע לא רק לתוכן הקשה אליו נחשפים אלא גם לנקודות אישיות רגישות בהן אותו תוכן פוגש אותנו.

    ליטל



    הדחף הבסיסי הוא כמובן לשמור עליה ולעצור בעדה, ולא פלא שקשה לך כאשר

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו