תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י לילך ב - 08/05/2018 17:53:10

    שלום,
    אני בת 34 ויש לי בעיה רצינית - למרות מחסור באמצעים (במקור אני עולה מחול), אינני מצליחה להתמיד במקומות עבודה, נודדת בין מקום עבודה למשנהו, לרוב דרך קבלני כוח אדם כי מן הסתם אני בחורה מפונקת ולא אלך לדד אנד, אלא רק למקום מסודר - מעין חממה שנותנת תנאים, אך חברות/ארגונים כאלה נמנעים מלקלוט אותי להעסקה ישירה בגלל היעדר אמביציה ותואר אקדמי, בשנה שעברה קרה מקרה שמאוד פגע בי, למרות שבפועל התפקיד האחרון היה קטן עליי מבחינת כישורים, הארגון החליט לפטר אותי בתום כ-11 חודשי העסקה (במחשבי הארגון התקופה הופיעה כ-9 חודשים, אז יצאה חריגה של חודשיים שהיא בניגוד לחוק אך אין את מי לתבוע), בהמשך ניסיתי לפנות ולהתקבל להעסקה ישירה, אך לא קיבלו אותי מסיבות שונות, כ-4 חודשים הייתי בבית חסרת מעש, הסתגרתי בחדר בלי אוכל בלי כלום, באיזשהו נס הופיע אור בקצה המהנרה והתחלתי לעבוד במקום אחר, אבל שוב הפעם ההעסקה היא קבלנית. כל מה שאני רוצה שיפול עליי איזשהו סכום כסף מהשמיים שאוכל סוף להגשים את עצמי ולעשות מה שאני אוהבת, פשוט נמאס מהכל. כתבתי גם בפורום יעוץ תעסוקתי, אך עונים שם לרוב מאמנים אישיים, לא מעוניינת בשירות שלהם וגם לא בשירות פסיכולוגי. לא פעם אנשים הקרובים אליי ניסו לשכנע אותי לעבור טיפול פסיכולוגי או בתרופות, אך אני לא מעניינת. ברור שהתחלה של עבודה חדשה תורמת לנפש, אבל זה לא הפיתרון לבעיה שלי. ללמוד אני גם לא מעוניינת ומחוסרת באמצעים, מה שכן - לקחתי לא מעט קורסים דרך מחשב כמו coursera מתוך סקרנות והעשרת ידע, יש לי אנגלית ברמה גבוהה מאוד, כולל היכרות עם מונחים אקדמיים וטכניים, אך אני סולדת מכל סוג של עבודת מזכירות, בכלל לא מדבר אליי, חשבתי לפנות לאיזשהו שירות מטעם עמותות ללא כוונת רווח שמסייע הן בכתיבת קוח והן בהכוונה והכנה לראיונות עבודה, אך כרגע אני במשרה מלאה ולא מתפנה לכך. לא יודעת מה לעשות.

    תשובה: לא רוצה לעבוד
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 09/05/2018 13:37:16

    שלום לילך.
    נשמע מדברייך שאת מקווה לפתרון חיצוני, מעין נס אשר יביא לשינוי מבלי שאת עצמך תצטרכי לעבור את הדרך המכאיבה והקשה של עבודה פנימית שתאפשר שינוי של ממש. לכמיהות מהסוג הזה בדרך כלל יש בסיס רגשי חזק- את נשמעת בחורה אינטליגנטית ואני מתארת לעצמי שאת מבינה רציונלית שללא עבודה ומאמץ, בתחום הלימודי/תעסוקתי ובתחום הרגשי/בין אישי, לא יכול שינוי של ממש במצבך. למרות הבנה זו, את ממשיכה לחפש "פתרון קסמים" ובמובן זה אני חושבת שמוקד הקושי הוא רגשי.
    לכן, לצערי, אני חוששת שניצבות בפנייך רק שתי אפשרויות- להמשיך לצפות ל"נס" חיצוני על התסכול שכרוך בכך, או לפנות לטיפול פסיכולוגי שיסייע לך לאמץ עמדה אקטיבית יותר ולשאת את הכאב הרגשי שכרוך בוויתור על הציפייה לסיוע חיצוני.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא