תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכל ב - 08/05/2018 11:50:59

    היי,
    אני מאוד אוהבת את תשובותייך המקיפות והקולעות ולכן בחרתי להפנות את שאלתי אליך. מודה לך מראש.

    אני בטיפול כחצי שנה. קשה לי שם, מאוד קשה לי. אציין שהפסיכולוג עובד לפי הגישה הקוגנטיבית, הוא לא דינמי.

    אני חשה שאני לא מקבלת מהטיפול דבר. הוא לא אמפתי, הוא לא תומך, אני רק חשה שהוא לוחץ ומעצבן. אני לא מסכימה עם חלק ניכר מדבריו, לטעמי הוא פשוט אומר דברים שהם תלושים מהמציאות, כנראה שהוא פשוט לא מפרש אותי נכון.

    בעבר הוא לחץ עליי יותר, והוא הפחית את הלחץ לאחר שהערתי לו על כך. והוא משתדל להיות יותר סבלני.

    מבולבלת בעיקר וחשה שלא באמת אכפת לו, שמבחינתו עדיף אולי שלא אגיע בכלל, גם ככה הוא מאוד מאוד עמוס. הוא בקושי מוצא שעה אחת פנויה בעבורי, והוא מאוד לא גמיש מבחינת זמנים. אם אני לא יכולה להגיע בשעה הקבועה, לרוב אין לו שעה פנויה אחרת וכך מתבטלת הפגישה ואנחנו לא נפגשים שבועיים.

    אני תוהה האם האשמה היא בי? האם זו ההתנגדות שבי שבעצם מחבלת בטיפול? (היו מספר פגישות בהן לא דיברתי כלל) או שהאשם הוא בו? או שפשוט אין כימיה ביננו?

    אני יודעת שאני לא מטופלת קלה. ושאני מתקשה להיפתח וטופלתי בעבר ע"י פסיכולוג נוסף שגם אותו לא חיבבתי. אבל בעברי הרחוק גם טופלתי ע"י מטפל אחר שאליו כן התחברתי ושהיה מאוד אמפתי סבלני ומכיל.

    מתקשה להחליט... תודה לך.

    תשובה: האם להמשיך בטיפול?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 09/05/2018 13:37:00

    שלום מיכל.
    אני שומעת את התסכול העצום ואת ההתלבטות המייסרת, והלוואי שהיתה דרך להקל ולהציע לך תשובה פשוטה וחד משמעית.
    אני מאמינה שקשיים בטיפול תמיד מתעוררים סביב המפגש בין קשיי המטופל להיות בקשר לבין מגבלות ומאפיינים ממשיים של המטפל אשר אליהם המטופל מגיב. לפעמים אלו דומיננטיים יותר ולפעמים אלו, והשאלה המרכזית היא האם אפשר ליצור דיאלוג משמעותי סביב כלל ההיבטים, ולאפשר תקשורת טובה בה המטופל מרגיש שאפשר לגעת בצורה משמעותית בעולמו הפנימי. באופן טבעי, איני יודעת לומר מה קורה בטיפול שלך. אני מתארת לעצמי שהקושי שלך להיכנס ולהתמסר לטיפול פוגש מאפיינים מסוימים של המטפל, ויחד נוצרת דינמיקה של תקיעות וקושי. במצבים אלו, אני ממליצה בדרך כלל לא להרפות מהנושא. חצי שנה היא תקופה בה כבר אמור להיווצר קשר משמעותי, ואם זה לא המצב אני חושבת שחשוב לדבר על כך שוב ושוב. כאשר יש בסיס מספיק לקשר, שיחות מסוג זה בדרך כלל מקדמות אותו ומלוות בתחושה של הבנה ושל מתן משמעות לחוויה הפנימית. במידה וגם התבוננות משמעותית בנושא אינה מעלה דבר, אכן כדאי לחשוב אם הטיפול הוא אכן הטיפול הנכון עבורך. כמובן, זהו "כלל אצבע" כללי וכדאי לקחת אותו בעירבון מוגבל, אבל זה קו מנחה שנאי מקווה שיוכל לסייע.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יובל קורן

יובל קורן

חיפה
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו