תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אבנר ב - 24/04/2018 08:15:58

    הי,
    אני בן 27 בזוגיות עם בחורה בגילי כבר כמה חודשים. יש לה נטייה לפרש אותי לא נכון. לדוגמא אם אני עייף או לא מרוכז ולא מצליח להקשיב לה היא חושבת שאני כועס או עצבני או משועמם ממנה כאשר זה לא בהכרח קשור אליה. וזה גורם לי לרצות להתרחק ממנה שההתנהגות שלי מקבלת פרשנות לא נכונה. שמתי לב שהיא מתנהגת ככה גם עם חברות שלה ותמיד מנסה למצוא הסברים להתנהגות שלהם שקשורים אליה. איך אפשר להסביר לה את זה ושהיא תבין?

    תשובה: בת זוג שמפרשת לא נכון
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/04/2018 09:03:06

    שלום אבנר.
    תיארת באופן יפה ובהיר את הנטייה של בת זוגך לפרש כל התנהגות כקשורה אליה, ואני חושבת שאתה יכול לשתף אותה במחשבה זו, ולהסביר לה כיצד היא משפיעה עליך.
    נטייה מסוג זה בדרך כלל אינה בחירה מודעת ורציונלית שהאדם בוחר בה, אלא נטייה הנובעת מגורמים רגשיים (למשל, צורך פנימי לא מודע להרגיש חיבור תמידי לאדם השני- "הכל קשור אלי, לא יכול להיות שקורה לו משהו פרטי שלא מחובר אלי"). לכן, במידה ושיחה ישירה על הנושא לא תסייע, יתכן וכדאי לעודד את בת זוגתך לפנות לטיפול פסיכולוגי בו תוכל להבין נטייה זו יותר לעומק. כדאי להדגיש בפניה שההמלצה באה ממקום של אהבה ורצון בקשר מתוך תקווה שתביא לשיפור ביחסים. במקביל, כדאי לנסות לבדוק בינך לבינך כיצד להגיב באופן שיתרום ליחסים ולא יצור ריחוק: למשל, להזכיר ישירות שמה שאתה חווה לא קשור אליה ולבקש ממנה לא ללחוץ עליך לקבל את פרשנותה להתנהגותך.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון