תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י טוש ב - 23/04/2018 07:17:26

    אני לא בטוחה אם אני בפורום נכון..
    אני בת 25 עם עבר בחרדה חברתית קלה שהיום מתבטא בבישנות לא מוגזמת (לדעתי לפחות), ברור לי שיקח זמן עד שאהיה בעלת בטחון עצמי אבל שמה לב לשינויים קטנים וסה"כ מרוצה מהשינויים.
    במהלך החודשים האחרונים הבנתי כמה שאני תקועה בחיים, אני יודעת שאני רוצה ללמוד, אבל לא יודעת מה. לא חוויתי כלום ומרגישה שבעקבות זה אני גם לא מתפתחת : סיימתי תיכון, עברתי לשירות לאומי, סיימתי שירות ומאז אני עובדת בעבודה משרדית וחוסכת כסף למטרה שאני אפילו לא יודעת מה היא.
    במהלך ההתחבטות הזו החלטתי להתפטר מהעבודה שהפכה אותי לאדם ממורמר ולעבוד בעבודה זמנית שאני אמורה להתחיל חודש הבא, אפילו שהמשכורת בסוף יוצאת 40% פחות (ככה גם אוכל להתפנות אולי לדברים אחרים שארצה לנסות).
    בנוסף, יש לי חלום ישן לטייל בדרום אמריקה למשך חודשים ומעדיפה לעשות את זה לבד, אני מרגישה שאני אלמד על עצמי הרבה ומפחדת שלא אגשים את זה בגלל הנטייה שלי לחשב כל מסלול מיליון פעם ואף פעם לא לקחת סיכון.

    השאלה שלי היא איך טיול כזה יכול להשפיע על בחורה כמוני, שאף פעם לא יצאה מאזור הנוחות , מהסוג של בית-עבודה עם אופי ביישני (לא קל לי מצבים של small talk ובמפגשים עם אנשים חדשים) ושאף פעם לא טסה לחו"ל.
    הם זה יכול להיות רעיון טוב או שזה מוגזם?
    אני פשוט מרגישה שאני נחנקת מהמצב הזה של לקפוץ ממסגרת אחת לשנייה בלי להינות מהחיים.
    אין לי ספק שזה מה שאני רוצה לעשות ב-100%, אבל מנגד לא רוצה להכניס את עצמי לצרה ובסופו של דבר לאכזב את עצמי..

    תשובה: שינוי קיצוני?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/04/2018 07:48:20

    שלום לך.
    קשה לצפות מראש כיצד ישפיע עלייך טיול מהסוג שאת מתארת ואיך תתמודדי עם אתגרים הנלווים לו, אך מאחר וזה מה שאת רוצה, אני חושבת שהסוגיה המרכזית היא כיצד להיערך לטיול כך שתוכלי להפוך אותו לטיול המשמעותי שאת שואפת אליו. מאחר ואת מתארת כי ההתלבטויות עולות על רקע תקופה ממושכת של תחושות בלבול ותקיעות, אני חושבת שכדאי לשקול פנייה לטיפול פסיכולוגי ממוקד שיסייע לך לזהות ולהבין טוב יותר את גורמי התקיעות ואת צרכייך ומשם לקבל החלטות לגבי המשך. כמו כן, טיפול יסייע לך להיערך לטיול מבחינת בנייה ריאלית של ציפיות, הכנה למצבים שאת חוששת מהם וכן הלאה. מנסיוני, לא פעם הכנה קצרה וממוקדת יכולה לספק "צידה לדרך" שמקלה ומשפרת את החוויה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות