תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י ל.א ב - 20/04/2018 00:06:38

    שלום,
    אסבחר מי אני בגדול ושאלות אשאל בסוף בבקשה .
    אני בחורה מאוד חייכנית, אוהבת את החיים, אוהבת חיוביות ואוהבת לצחוק והרבה.אבל....
    כמו שאני שיש לי צד מאוד מאוד חיובי לרוב יש לי גם צד מאוד שלילי.אמנם עובר מהר ..אבל תמיד ..כל החיים חוזר. אסביר את עצמי.
    יש פחדים וחרדות, ערך עצמי נמוך, אני מאמנת כושר ומגיל קטן חלמתי להיות רזה, מוצלחת.בעניי אנשים אני מדהיצה ומוצלחת...בעיניי כל כך לא.א י כ3 חודשים לאחר לידה עם 10 קילו יותר ואני מרכישה רע מאוד אבל לא עושה כלום בנדון ומודעת לזה.
    תמיד הייתי בןכה על מה שאין לי אבל לא מצליחה לעשות משהו עם זה.
    פרפקציוניסטית, אם לא הולך כמו שרציתי אני לוקחת את זה קשה. לא מרוצה מעצמי, ישלי תקופות שהכל ורוד, ותקופות שפחות כמו כולם אבל משום מה אני מרגישה שלא מצליחה להחליט לצאת מזה.כשרע לי או אני עצבנית אני בוכה, נגעלת מעצמי פיזית ונפשית, וגם לא נעימה לאנשים..מעדיפה להיות לבד באותורגע כדי לא לפגוע.אני עושה פרצופים ומאודשלעלית כאילו סוף העולם..ומצד שני מודעת היטב שזה לא בסדר ושזה לא יקדם אותי לשום מקום, ושאני חייבת להגבר על כל זה במיוחד שזה שטויות כי יש אנשים במצב הרבה יותר גרוע ממני ואני צריכה לומר תודה .
    אז אני אומרת. לא יודעת מה לעשות עם עצמי מאיפה להתחיל תהליך...תמיד האמנתי שהכל אפשרי בחיים ושאין באמת לא סתם אומרים אין דבר העומד בפני הרצון! מדברנת את האחרים ככה , לחשוב חיובי, פחות להגיג אלא לפעול....אבל לא מיישמת לעצמי..לא מצליחה וגם לא רוצה.אין לי משמעת עצמי זה נורא!
    מגיל צעיר היה לי תמונה בראש לאיזו אידה אני רוצה להיות:פיזית: רזה, חטובה, בלי צלוליט, וחזקה בטירוף באימונים.
    מנטלית:נשית, עוצמתית, בעלהבוסטית כזאת.
    מה אני : נשית, מצחיקה, מתלוננת כל הזמן, מאמנת שמנמנה, דוחה משימות כל הזמן במיוחד אלה שאני שונאת , בוכה לא מעט לאחרונה,ועצבנית גם הרבה.בקיצור מה הבעיה שלי???

    תשובה: הכל מהכל (אופי)
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 21/04/2018 13:25:20

    שלום לך.
    את מתארת בדברייך את הכאב התמידי שנגרם לך סביב הפער בין האופן בו את תופסת את עצמך לבין מי שהיית רוצה להיות, ואפשר לשמוע בדברייך כמה סבל נגרם לך מהשוואה תמידית זו. נשמע שעשית ככל יכולתך כדי לשפר את הרגשתך ולשנות את התפיסות שמקשות עלייך, ומאחר ואין שינוי, אני חושבת שכדאי לשקול פנייה לטיפול פסיכולוגי.
    במסגרת טיפול פסיכולוגי ניתן להבין טוב יותר איך ומדוע השתרשו תפיסות פרפקציוניסטיות ומגבילות מהסוג שאת מתארת. מנסיוני, תהליך הזיהוי והעיבוד מביאים בדרך כלל לשחרור מתפיסות אלו, ולכן גם לחיזוק תחושת הערך העצמי וליכולת לשאת טוב יותר גם את ההיבטים הפחות מושלמים ורצויים של העצמי.
    נשמע מדברייך שאת משקיעה אנרגיות רבות התמודדות עם ההיבטים הרגשיים המכאיבים שאת מתארת, ואני מתארת לעצמי שתוכלי לחוש הקלה משמעותית אם תקבלי את עזרה המתאימה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו