תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י איתן ב - 04/04/2018 09:47:36

    אני סובל מדיכאון יושב בבית כמה חודשים סובל ומאד רוצה ללכת לטיפול, אך מפחד. אני קורה על זוועות שהמטופלים עוברים בגלל טיפולים לא נכונים של רופאים כאלה או אחרים בתחום הנפש אני מכיר מישהי שהיתה באישפוז ואמרה לי שלא כדאי לי להתחיל טיפול היא סיפרה לי שהרופאים לא נותנים כדורים נכונים קושרים את המטופלים באשפוזים אני לא יודע אף פעם לא הייתי בטיפול למרות זה אני ממש פוחד ללכת לטיפול ואני מאד רוצה,יש פתרון?

    תשובה: פחד מטיפול
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 07/04/2018 13:03:13

    שלום איתן.
    אני מבינה כיצד הסיפורים הקשים שאתה שומע מרתיעים אותך, אבל חושבת שכדאי להבחין בין מצבים בהם מטופל נמצא במצב פסיכוטי ובהם ננקטים אמצעים חריפים וקשים כדי לטפל בו (למשל, קשירת מטופל אשר הופך מסוכן לעצמו או לסביבתו), לבין מצבים בהם אדם אמנם סובל נפשית (כמו במצב דיכאוני) אך הוא צלול בדעתו ולכן יש לו בחירה חופשית סביב הטיפול שיקבל או לא יקבל.
    מאחר ואתה מתאר שהחששות סביב אשפוז וטיפול תרופתי הם שמונעים ממך לפנות לטיפול, אני מציעה שתפנה קודם כל לטיפול פסיכולוגי ולא לטיפול פסיכיאטרי- פסיכולוגים אינם רושמים כדורים בשום מקרה, אלא רק מפנים להתייעצות אצל פסיכיאטר במידת הצורך ובהסכמת המטופל בלבד. תוכל לתאר את החששות שלך למטפל/ת אליו/ה תפנה, ואני מאמינה ששיחה עליהם תביא את המטפל/ת להיות רגיש/ה מאוד לרצון שלך בשליטה והשפעה על סגנון הטיפול, ולכבד אותם.
    התחלת טיפול היא אקט של מתן אמון במטפל ולכן, עם ובלי קשר לדברים ששמעת, לאנשים רבים קשה להתחיל בתהליך. לצד זאת, אני מאמינה שבמצב הנוכחי של דיכאון, סבל ופגיעה בתפקוד, כדאי לתת סיכוי לטיפול שיסייע לך, ולא לתת לדיכאון להתקבע יותר ויותר. חשוב לזכור שהבחירה היא בידיך, וגם אם טיפול מסוים לא יראה לך, תוכל לסיים אותו.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
שנהב שטיין

שנהב שטיין

תל אביב - יפו
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
טל משולם

טל משולם

חיפה