תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הודיה ב - 26/02/2018 19:40:07

    שלום ליטל היקרה,
    לאחר 2 מפגשי היכרות עם מטפלת ולפני ההחלטה אם להיכנס לרצף טיפולים רציני, אני נמצאת לפני דילמה קשה ואשמח לשמוע את חוות דעתך.
    המטפלת המדוברת מדהימה, היא מכילה, מחזקת ומרעיפה עלי מילים טובות שכנראה כל כך חסרו לי. אני מחכה בקוצר רוח למפגש ומתרגשת לפני, בין מפגש למפגש אני מוצאת את עצמי חושבת עליה המון, מתגעגעת ומדמיינת שאני כל הזמן מספרת לה עלי. השאלה שלי היא - האם נכון להיכנס איתה לקשר טיפולי ? אני מפחדת להיות תלותית בה ולחשוב עליה יותר ממה שעכשיו ?

    מה נכון לעשות ?
    תודה רבה

    תשובה: תלות טיפולית
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/02/2018 08:46:02

    שלום הודיה.
    נשמע מדברייך שאת מזהה נכון את עוצמות החיבור וההיקשרות שיכולות להיווצר בטיפול, וחווה גם התרגשות ושמחה וגם בהלה מהאפשרות להרגיש כך. אני מרשה לעצמי לשער שהתגובה הרגשית שלך, והפחד מתלות, נוגעים לא רק לקשר עם המטפלת הספציפית אלא לחוויה רגשית עמוקה יותר של פחד מקשר ומתלות. בהתאם, ההתלבטות לגבי הכניסה לטיפול היא למעשה התלבטות האם להחיות ולתת מקום להיבטים עמוקים בנפשך. מהצד, קל לי כמובן לומר שטיפול הוא המקום בהא הידיעה לגעת בהיבטים אלו, ולצמוח מתוך נגיעה זו, אך זו כמובן החלטה אישית. בכל מקרה, אני חושבת שכדאי לשתף את המטפלת בהתלבטות, מאחר והתבוננות ברגשות והפחדים המתעוררים בקשר הטיפולי הם פעמים רבות דרך מרכזית להבנת הנפש ולהשגת שינוי וצמיחה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
טל יהודה

טל יהודה

רעננה