תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י יוסף ב - 26/02/2018 15:15:50

    שלום,
    הייתי בקשר של כשנה עם בת זוג אותה אני מאוד אוהב, מאז ומתמיד היא לא הייתה יציבה ועם חרדות נטישה שגרמו לה להיות נורא תלותית כלפיי. במהלך הקשר היינו נפגשים כל יום והייתי תומך בה מאוד. והיא הייתה מתאהבת בי ברמות נורא חזקות, מה שגרם לתלותיות בי רק ללכת ולגבור עם הזמן. המצב הפחיד אותה כמה היא מאוהבת וכמה היא תלותית כלפיי, והחרדות נטישה שלה נורא החריפו, עד רמה שאילו לא הייתי יכול להתראות איתה ביום כלשהו היא הייתה חווה חרדות ודכאון.

    לאחרונה היא נכנסה למצב נפשי קשה שנמשך חודש וחצי, של פסיכוזות,בלבול וחרדות, שהחמירו בהדרגה, עד שהיא הגיעה למצב בו היא התאשפזה בבית חולים פסיכיאטרי במשך כשבוע. ההתמודדות עם המצב הכניסה גם אותי להמון לחץ נפשי וחרדות. עד שבמהלך האשפוז אמרתי שאני חייב ספייס מהקשר בינינו, כי הוא מכניס אותי להמון בלבול רגשי.
    היא יצאה מהאשפוז לפני כשבוע, מאז היא במצב יותר טוב, אולי בין היתר מכיוון שאנחנו לא בקשר. אך היא הפסיקה לקחת את התרופות שניתנו לה ואינה מעוניינת בטיפול פסיכולוגי, מכיוון שהיא לא חושבת שהוא מסוגל לעזור לה.

    אני עדיין נורא אוהב אותה, נורא קשה לי עם היותנו פרודים ואני נורא מתגעגע, אך גם קשה לי להיות איתה בקשר, מתוך חרדה שאם נחזור להיות ביחד הדברים בהדרגה יחזרו להיות כפי שהיו ושוב ייגרם הרבה כאב לשנינו.

    ביומיים האחרונים מרוב געגועים הדדיים חזקים התראנו שוב ודיברנו קצת ואני מרגיש שהיא כעת שוב מתחילה להרגיש תלותיות כלפיי ושולחת לי הרבה הודעות וגם מתקשרת הרבה.
    אני די אובד עצות, הייתי שמח לשמוע את חוות דעתכם על המצב, והאם יש סוג טיפול כלשהו או המלצות כלשהן שיעזרו לה או לי בהתמודדות עם המצב..
    תודה רבה

    תשובה: התמודדות עם בת זוג לא יציבה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 27/02/2018 08:36:16

    שלום יוסף.
    נשמע מדבריך שאתה נע בין האהבה והחיבור החזקים שאתה מרגיש לבין ההכרה בכך שהקשר כפי שהוא, ובמיוחד כאשר הפרטנרית אינה מעוניינת בטיפול, הוא קשר בעייתי שמקשה עליך. בהתאם, אני חושבת שההחלטה לגבי המשך או סיום הקשר היא החלטה מורכבת שדורשת התבוננות פנימית מצדך. למשל, אני חושבת שחשוב להבין אילו היבטים רגשיים גרמו לך לבחור פרטנרית תלותית כל כך ומהם הגבולות שלך (למשל, האם אתה מוכן להמשך קשר ללא טיפול או למחוייבות להפגש כל יום?). פעמים רבות גורמים רגשיים לא מודעים משפיעים על הבחירות הזוגיות שלנו ועל האופן בו אנו מתנהלים בקשר, והבנה מעמיקה יותר של גורמים אלו מאפשרת לקבל החלטות בריאות ושלמות יותר. לכן, אני ממליצה לך לפנות להתייעצות עם פסיכולוג/ית שילוו אותך בתהליך זה.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
בן פדידה

בן פדידה

חיפה
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו