תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אמא טריה ב - 21/02/2018 20:03:53

    היי, אשמח לעזרתכם. הילד אמנם בן 9 חודשים, אבל המצב נמשך מאז הלידה. זה התחיל שאחרי הלידה הוא רצה לנסות ללמוד לבד כל מיני דבר בלי להיעזר באף אחד, גם לא בי. כמו לחתל, לעשות מקלחת ראשונה וכו'. כבר בשבוע הראשון לאחר הלידה כשהייתי עם התינוק בבית והוא טיפל באירוע הברית בבית הכנסת. בחודש הראשון הלך לבית הוריו לצבוע להם חדר. אני לבד עם תינוק בן כמה ימים קמה אליו לבד בלילות, עוד כאובה מהלידה. המשפחה שלי תומכת ועוזרת. והוא מתלונן שכל הזמן המשפחה שלי נמצאת אצלנו, ולמה אני לא מנקה, מסדרת, מכבסת וכו' (לדעתי הלא מקצועית הוא סובל מאובססיה לניקיון).
    קיוויתי שהוא באמת באיזשהו מצב זמני, הסתגלות למצב.. אבל לצערי הרב, המצב נמשך. עוד לא חזרתי לעבודה (צפויה לחזור בקרוב). כל ה-9 חודשים אני קמה לבד לילד. לא ישנתי יותר מ-4 שעות ברצף. כשביקשתי עזרה בסופשבוע, שאשן לילה אחד ברצף הוא אומר שהוא עובד כל השבוע ועד שיש לו סופשבוע לנוח הוא לא יתעורר. בסופ"ש הוא קם מאוחר, מתי שבא לו. רוב הזמן ב-14:00 ואחרי. מדבר על זה שאין לו פנאי לעצמו (מה שלא נכון, כי הרבה פעמים אני יוצאת והוא נשאר בבית לבד ויכול לעשות מה שבא לו וכמובן לישון כמה שבא לו. כששאלתי איפה הפנאי שלי עצמי אמר לי שכל היום יש לי פנאי, כי אני לא עובדת. יש ימים שהוא הולך מיד אחרי העבודה לפגוש חבר או להורים שלו. הרבה פעמים הוא נותן לילד לצרוח ולא מאפשר לי להרגיע אותו כיוון שרוצה להרגיע אותו לבד. גם בימים אלו מתלונן שהמשפחה שלי פה כל הזמן (הם בדרך כלל פה בשעות היום, לפעמים, פעם, פעמיים בשבוע הם נמצאים כשהוא מגיע) לא רוצה להאריך יותר מידי. בגדול, הוא שם את עצמו לפני כולם, בטח לפני אבל גם בהרבה מקרים לפני הילד - לדוגמה, אם אני מרדימה אותו כשהוא חוזר מהעבודה הוא נכנס לחדר ומרים אותו כי הוא מתגעגע ובעצם קוטע את ההרדמה.
    השאלה היא אם אכן מדובר בדיכאון אחרי לידה של גברים, ובכלל מה אני יכולה לעשות. ניסיתי כמובן לדבר איתו. אבל הוא ממש מנותק. מתרכז בתלונות כלפי, שכל היום אני בבית והוא חוזר מהעבודה ויש כלים בכיור, ואני לא מנקה ולא מכבסת (מה שכמובן לא מדויק). הוא לא מבין שאני לא ישנה וטיפול בתינוק הוא אינטנסיבי. אם יש לי זמן במהלך היום אני מנסה להשלים שעות שינה. וכמובן לדאוג גם לעצמי, לאכול. ולאחר מכן לעשות מה שאני מצליחה במטלות הבית. אבל הוא לא מעריך כלום.
    נואשת לעזרה.

    תשובה: בעלי מקשה עלי מאוד מאז הלידה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 23/02/2018 12:50:10

    שלום לך.
    המעבר ממצב של זוג למצב של משפחה הוא מעבר דרמטי ומטלטל, וזוגות רבים מתמודדים עם קשיים בשלב זה סביב הצורך לחלק ולארגן מחדש את המשאבים, להתמודד עם מצב מתמשך של עומס הנובע מחוסר השינה והטיפול התובעני בתינוק קטן ולשמר היבטים זוגיים מהנים וקרובים גם במצב השפחתי החדש. במובן הזה, למרות שאני מבינה כמה קשה לך כרגע, יש תקווה לכך שעם עזרה מתאימה תוכלו לצלוח את השלב הקשה.
    נשמע שבעלך נע בין קוטב של רצון לקחת אחריות מלאה ולהרגיש שהוא שותף מלא לטיפול לבין קוטב של התנערות מהאחריות והויתורים שנדרשים במסגרת ההורות. גם את, באופן טבעי, מותשת וזקוקה לעזרה ותמיכה וקשה לכם להעניק זה לזה את מה שאתם צריכים. לכן, ולאור הרגשתך שאתם לא מצליחים לנהל שיחה אפקטיבית בנושא, אני חושבת שכדאי מאוד לפנות לייעוץ זוגי ממוקד שיסייע לכם להבין קצת יותר לעומק מה קורה ולארגן מחדש הן את ניהול הבית והן את היחסים שלכם, שבאופן טבעי עוברים טלטלה.
    יש מקום לאופטימיות, מאחר וזוגות רבים חווים ומצליחים לצלוח משבר המתעורר סביב לידת ילד ראשון, אבל חשוב ליהעזר ולא לצבור טינה ומתחים לאורך זמן.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
טל משולם

טל משולם

חיפה