תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י נטע ב - 12/02/2018 23:27:06

    שלום ליטל
    בעלי אדם עצבני ומגיב בצורה לא הגיונית על דברים שיכולים לעצבן אותו כמו אם מבקשים ממנו לעשות דברים או מעירים הוא משתגע ישר ונהיה עצבני ועושה דווקא ההיפך הוא לפעמים שובר דברים ומעיף דברים מרוב עצבים .
    יש לציין שיש לו בעיות שינה ובעיות גב הוא לא ישן טוב בכלל וכל זה נהיה קיצוני יותר בשנה האחרונה כי נולד לנו ילד ...כבר בן שנה והשנה הזו היתה מאוד קשה הוא לא רוצה להתמודד עם כלום במיוחד לא עם הילד לא מוכן לטפל בו לא מוכן לשמוע צרחות הכל עליי . באופן כללי הוא לא אוהב להתמודד עם קשיים ובסופו של דבר מוותר
    זה גם מתבטא בעבודות שלו..הרבה פעמים התפטר כי הרגיש שלא הלך לו ולא רצה להתמודד עם הקושי כך גם עם הילד.
    אני לא מצליחה להבין אם זה דיכאון או שכל זה נובע מחוסר שינה בכלל ובלי קשר לזה שהוא בכללי בנאדם עצבני. למי לפנות? הוא לוקח ברינטלקס כבר חודשיים בהמלצת רופא משפחה אבל אני לא רואה שום שינוי לטובה . אשמח לעזרתך תודה!

    תשובה: התייעצות לגבי בעלי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 13/02/2018 08:42:59

    שלום נטע,
    אני מבינה את הדאגה שלך ואת הרצון להביא לשינוי שיקל גם על בעלך וגם על החיים לצדו, שנשמעים לא פשוטים.
    ההתנהגות שאת מתארת עשויה לנבוע מגורמים שונים, וכמובן אין אפשרות לאבחן דרך האינטרנט, אבל באופן כללי נשמע שהיכולת שלו להכיל ולהתמודד עם מצבים רגשיים שונים (לחץ, עומס, קונפליקט, אי נעימות סביב ביקורת וכן הלאה) מוגבלת- כל רגש לא נעים הופך לכעס שמתבטא באופנים אלימים ולגמרי לא לגיטימיים. לא כלפייך ולא כלפי הבן שלכם. לכן, לטובת שלושתכם, אני חושבת שחשוב לפנות לעזרה פסיכולוגית שתסייע לו לרכוש דרכי התמודדות טובות יותר.אפשר לעשות זאת דרך טיפול פסיכולוגי לו עצמו, או לפנות לטיפול זוגי אליו אולי יהיה לו קל יותר לפנות מאחר ולא ירגיש ה"אשם" או ה"בעייתי" היחיד. במידה ואינו מוכן לקחת אחריות על התנהגותו ולשתף פעולה, אני חושבת שחשוב שאת עצמך תפני לטיפול כדי לבדוק איך להגן על עצמך ועל בנך. ההתנהגויות שאת מתארת הן התנהגויות אלימות ואין סיבה שתסבלי אותן כאשר הוא לא מוכן לפעול לשינוי ושיפור.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
טל משולם

טל משולם

חיפה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו