תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י הילה ב - 05/02/2018 01:47:01

    אני בת 24
    גרה עם ההורים כי התחלתי תואר והם מתעקשים שאשאר בבית כדי שאצליח ללמוד ולא אתעסק בשכר דירה.
    אח שלי בן 16 והבית קטן כך שיש פרטיות (חדר) רק לי ולו.
    ההורים שלי כבר בני 50+ אמא שלי לא עובדת כי פיזית יש לה קשיים מסוימים אבל מתפקדת כרגיל ואבא שלי עצמאי ולמעשה מפרנס אותנו. (לא חסר לנו כלום)
    לאחרונה הם לא מפסיקים לריב בעיקר בגלל בעיות כלכליות וניהול הבית שמשפיע על אמא שלי ומעבר לזה הם כבר מזמן לא מסתדרים בניהם אבל יש מצבים שזה בלתי נסבל ואני דואגת שיקרה להם משהו לא טוב.
    לאחרונה זה החמיר ויצא מצב שאני הרבה בבית בגלל התקופת מבחנים ויש מקרים שאני מפרידה כאשר הם רבים(צעקות או קללות) או מנסה לגשר אבל שום דבר לא עוזר והם לא מוכנים ללכת אחד לקראת השני.
    מעבר לזה שאני דואגת להם זה גם מכניס אותי לסוג של חרדה ופחד מה אני אעשה אם באמת יקרה משהו ואני אצטרך להתמודד עם זה? לראות את זה לידי?
    הצעתי להם להיפרד ושכל אחד יגור לבד אבל אין להם אופציה כלכלית לממן דירה או לגור אצל קרוב משפחה וגם אם אני אעזוב את הבית אני לא יודעת עד כמה זה ייתן משהו ולהפך אני אהיה מודאגת יותר שאני לא יודעת מה קורה ולא יכולה לעזור לטפל במצב.
    אני בספק אם טיפול חיצוני יעזור וגם לא חושבת שהם ימצאו את הזמן והכסף לפנות אליו.
    אין לי באמת פתרון ריאלי ויחד עם זאת קשה לי מאוד ואם באמת אחליט לעזוב את הבית זה אולי יפגע בלימודים שלי והם נורא התאכזבו.
    אין לי עם מי לדבר כי אני לא אשתף את זה עם אף אחד והייתי שמחה לשמוע עידוד או עצה טובה

    תשובה: ההורים שלי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 05/02/2018 08:07:50

    שלום הילה.
    אני מדברייך כמה לא קל להיות במקום בו את נמצאת: את דואגת להורייך, רוצה בטובתם, ורואה אותם פוגעים ומכאיבים זה לזה ללא יכולת להביא לשינוי במצב. באופן טבעי, את חווה חוסר אונים וכאב שאולי מתערבבים גם בתסכול מכך שאת עסוקה בהם במקום להיות פנויה לעניינייך הלימודיים, החברתיים והזוגיים.
    לצד העובדה כי מדובר בתחושות טבעיות ומובנות, נדמה לי מהדברים שאת כותבת שאת חווה את עצמך כאחראית במידה רבה לרווחתם ולמצבם של הורייך, ואולי ממקום זה את גם חווה מצוקה משמעותית כל כך. נשמע שאת מתקשה להשלים עם העובדה שהם אנשים בוגרים האחראיים לעצמם ולקשר שלהם, ומנסה לקחת על כתפייך את האחריות לשיפור המצב, דבר שאני מניחה ששם על כתפייך לא מעט עומס. במובן זה, אני חושבת שאולי מה שיכול לסייע הוא לבדוק מדוע את "מתערבבת" עם ההורים ומתקשה "לשחרר" ולהשלים עם כך שלא הכל בידייך. נדמה לי שהשלמה מסוג זה יכולה להוריד מעט מהעומס שאת חווה, לצד הצער מכך שהורייך חווים קשיים. היבט נוסף נוגע לכך שאינך משתפת אף אחד בקשיים- מדוע? האם את חוששת לפרטיות של הורייך? מתביישת? מגוננת עליהם מביקורת? התמודדות ללא תמיכה היא התמודדות קשה מאוד ואני חושבת שכדאי לנסות להבין מדוע אינך נעזרת יותר.
    בשורה התחתונה, אני חושבת שכדאי לבדוק האם חלק מהקושי שאת חווה נובע לא רק מהמצב המציאותי בין הורייך אלא גם מהאופן בו את מתמקמת מולו (לקיחת אחריות רבה, שמירת סודיות ואני מניחה שהיבטים נוספים). בירור מסוג זה ניתן לערוך באופן עצמאי או בעזרת טיפול פסיכולוגי (יש טיפולים מוזלים וטובים במרבית מוסדות הלימוד).

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
מזי ברקמן

מזי ברקמן

תל אביב - יפו
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו