תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י רינת ב - 02/01/2018 14:49:14

    שלום רב. כמו שכתבתי פעם קודמת אני ישבתי שבועיים בבית עם חום גבוה וקוצר נשימה. היום הלכתי לרופאת משפחה אני כמו שכתבתי לא מטופלת פסיכולוגית או אצל פסיכיאטר עשיתי אנילציה ואני מבחינה פיזית הרבה יותר טוב הנשימה חזרה לי ביקשתי מהרופאה תרופת הרגעה נגד חרדה בגלל כל מה שעברתי והיא לא רצתה לתת לי כדור הרגעה היא גם לא שלחה אותי לפסיכיאטר או טיפול היא אמרה לי שזה טבעי שאני ארגיש חרדה בגלל שישבתי שבועיים בבית עם חום גבוה וקוצר נשימה ושאני אצא מהחרדה לבד. מצד אחד אני באמת יודעת לעזור לעצמי מבחינה נפשית אבל יש לי חרדה שגם עם עשיתי אנילציה למרות שעכשיו הנשימה חזרה לי ואני מרגישה יותר טוב מבחינה פיזית יש לי חרדה שמחר בבוקר אני יקום עם קוצר נשימה יכול להיות שזה מחשבה פסיכולוגית אבל בכל זאת עם את מסכימה אשמח עם תוכלי לתת לי עצה מעשית איך להסיח את המחשבה של החרדה הזאת הפחד הזה שאני יקום בבוקר עם קוצר נשימה איך אני יכולה להסיח את דעתי מהמחשבה הזאת עם תסכימי כאן בפורום לתת לי עצה. אני מאוד מודה לך יום נפלא

    תשובה: הסחת דעת מחרדה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 03/01/2018 11:26:11

    שלום רינת,
    לא ניתן להעלים מחשבות המעוררות חרדה, אבל ניתן לחיות איתן טוב יותר. בהתאם, כפי שכתבתי לך בעבר, כדאי לשקול פנייה לטיפול פסיכולוגי אשר יסייע לך בהתמודדות עם מצבי לחץ שונים.
    במקרה הספציפי אני מציעה לא לנסות להילחם במחשבות אלא "להתיידד" איתן: להזכיר לעצמך שזו רק מחשבה ושהיא עומדת להיעלם גם אם כרגע היא מכאיבה ומציקה לך. ניתן גם להשתמש בטכניקות של דמיון מודרך- לדמיין את המחשבה מעוררת החרדה מתרחקת ממך, או לנסות להיכנס למצב של רגיעה דרך דמיון של מקומות ומצבים נעימים ומרגיעים.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
איילת עדי שדות

איילת עדי שדות

גבעתיים
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
חלי גאדג'

חלי גאדג'

חולון
ד"ר איה גולן

ד"ר איה גולן

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו