תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שלי כהן ב - 26/12/2017 12:20:56

    תפסתי את בני מהמר כפייתי בווינר, וחמור מכך את כספי ההימורים גונב מאיתנו
    יש לנו 3 ילדים, הבכור בן 19, אמור להתגייס במרץ. בינתיים לא עובד מסודר...כך שרוב היום בבית חסר מעש...שינה וצפיה בערוצי ספורט שונים.
    בת אמצעית בגיל 17.5 - תלמידת יב , חרוצה, ומשלבת לימודים ועבודה
    ובת קטנה בת 13 תלמידת חטיבת ביניים.
    מזה תקופה כל הזמן נעלם לנו כסף בבית, פעם 50 ופעם 100, 200, ואפילו שקלים בודדים. לא ידענו במי לחשוד והבן שלי האשים תמיד את הבת הקטנה. הוא אמר לא הגיוני שהיא קונה ואוכלת ומטיילת ומאיפה הכסף, ותמיד הסברתי שאני או אביה נתנו לה כסף...( כמו שנותנים ליתר הילדים ).
    שלשום ביתי האמצעית השאירה את הארנק במטבח- היה לה שם 280 שח, וכשחזרה מחברה לקחת אותו לחדר ושם נדהמה לגלות שיש לה רק 180. ולקחו לה 100 שח. בטווח הזמן הזה מי שהיה בבית זה אני בעלי והבן. כך שהבת הקטנה לא יכולה להיות אופציה אפילו. החלטנו לרכוש מצלמות כי לא ניתן להמשיך כך בתחושה שיש גנבים בתוך הבית.
    למחרת בבוקר בעלי אמר לי לחפש במגירות של הבן שלי ואולי אמצא שם טפסים של הימורים, ( פעם הוא הימר ב20-30 שח וכשגילנו זאת כעסנו ואף הענשנו והוא הוכיח שזה של חבר שלו ובכך סיימנו את הפרשה ). ולכן בעלי חשד גם הפעם.
    מצאתי במגירה הראשונה שחיפשתי בה 4 טפסים של ווינר שמולאו בתוך שבוע בסכום של 600 ש,ח. ( האחרון שבהם היה באותו יום שנעלם לביתי 100 ח מהארנק, ופחות או יותר בשעות שהוא אמר שיוצא סיבוב עם חבר לחצי שעה ) וכנראה הוא לקח את הכסף הזה ומילא איתו .
    עדיין לא חשפנו בפניו את העובדה שאני מודעים לזה שהוא הגונב, ועדיין לא שמנו מצלמות לאחר שהבנו שככל הנראה הוא הבעיה.
    השאלה היא איך עלינו לנהוג ? מה עושים במקרה כזה ? אניט מתכוונת לבטל את כל ערוצי הספורט כי הוא ממש מכור לכל ענפי הספורט וצופה כל היום וכל הלילה, וכנראה זה מושך אותו להמר. אבל איך פונים אליו ? חשבנו להגיד לו ששמנו מצלמות וראינו אותך לוקח ושיש לנו הוכחות שהוא ממלא ווינר סידרתי. הוא מין הסתם יכחיש אבל אנחנו נתחיל גם להעניש - לא לתת כסף, גם לא 5 שקלים, לא לתת לו את הרכב, וכד'. מלבד סנקציות אלה איך עלינו לפעול ? אנחנו מאוד מאוד מודאגים.

    תשובה: הבן שלי מהמר כפייתי
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/12/2017 13:10:23

    שלום שלי. הדאגה שלך מוצדקת ונכונה, הימורים היא בעיה רצינית, ברמה האישית והמשפחתית, , ואכן חשוב שתטפלו בבעיה מוקדם ככל האפשר. מאחר והימורים הוא נושא מורכב שכפי שאת עצמך מתארת משפיע על המשפחה כולה, אני ממליצה שתפנו בהקדם לטיפול אצל איש מקצוע המתמחה בהימורים ותבנו יחד איתו תכנית פעולה שיטתית. בינתיים, אני מציעה לומר לבן ברוגע ובשקט שאתם מבינים כי הוא מהמר וגונב כספים ובודקים כיצד לעזור לו. כמו כן, חשבו מראש מהם הגורמים שמשמרים את ההתמכרות (כסף זמין, נגישות לחשבונות בנק של שני משפחה, ערוצי ספורט וכן הלאה) ואמרו לו שאתם מתכוונים למנוע מנו גישה אליהם. כמובן, עליכם לעמוד במילה- לנתק את ערוצי הספורט נכון לעכשיו, למנוע אפשרות לגניבות וכן הלאה. חשוב לא להכנס לויכוח ולהימנע מהבעת כעס, אלא להסתפק באמירה שקטה וברורה לפיה אתם הוריו, אתם מודאגים ולכן תעשו כל שביכולתכם להוציא אותו מהמצב. חזרו על אמירה זו ודבקו בדרך הפעולה שלכם גם אם יכחיש ויכעס. מה שחשוב הוא שהעמדה ממנה אתם באים אינה צריכה להיות עמדת ההורים הכועסים והפגועים (גם אם יש לכם סיבה טובה להרגיש כך) אלא עמדה של הורים מודאגים. חשבו על ההתמכרות כמחלה בה הוא לקה ואותה אין לו דרך להעלים בכוחות עצמו. לכן, כדאי גם להציע לו לפנות לטיפול פסיכולוגי. מה שחשוב הוא שהבן שלכם זקוק לכם כהורים תומכים ואסרטיביים. כעס והאשמה ירחיבו את הקרע, האשמה והמצוקה ויחמירו את הצורך ב"נחמת" ההימורים. לכן, קחו נשימה עמוקה, תאמו עמדות ודברו עם הבן שלכם תוך איזון בין סמכות לאמפתיה, עד שתתחילו תהליך טיפולי מסודר ומעמיק יותר. ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
איריס אברמן

איריס אברמן

ראשון לציון
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו