תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיקה ב - 23/12/2017 16:15:27

    שמי מיקה אני בת 50 אני לא יודעת עם זה נובע מגיל המעבר או דיכאון. אני חשה תופעות בגוף חוסר חשק להתחיל לפעול אני עובדת אבל שאני חוזרת אני מול הטלוויזיה לא עושה שום דבר אחר תחושת אי סיפוק בחיים בעבר זה לא היה לי ככה. הייתי פעילה ביליתי הרבה היום זה אחרת. אני לא יודעת עם נובע מגיל המעבר? או מדיכאון. אני מרגישה חולשה בגוף. כיצד ניתן לחזק את הגוף ולעורר את עצמי כמוטיבציה לפעולה למרות הקושי?

    תשובה: גיל מעבר? דיכאון?
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 24/12/2017 08:59:50

    שלום מיקה.
    קודם כל, במידה ומדובר בשינוי שחל לאחרונה, כדאי לפנות לרופא משפחה ולבדוק אם אכן יש השפעות של גיל המעבר, אותן ניתן לאזן בעזרת טיפול תרופתי מתאים.
    מעבר לכך, את מתארת תחושות חוסר סיפוק, חולשה ומצב רוח ירוד ולכן כדאי לפנות להתייעצות גם עם איש מקצוע טיפולי. תחושות מסוג זה עשויות לנבוע מהתמודדות עם שינויי וגורמי חיים שונים (מצב חברתי ומשפחתי, שינויי הגיל וכן הלאה) ומגורמים רגשיים נוספים ובלתי מודעים. באמצעות טיפול פסיכולוגי ניתן לזהות את הגורמים לתחושות ולפעול לשינוי ושיפור. במקביל, מאחר ואת מתארת כי חלק ניכר מהתחושה השלילית קשורה בחולשה גופנית, כדאי לבחור גם פעילות גופנית המערבת אלמנטים רגשיים-רוחניים כמו יוגה, טאיצ'י וכן הלאה. אלו פעילויות שמסייעות לגוף-נפש כמכלול, ואף מספקות מסגרת שמסייעת לצאת מהבית ולגייס אנרגיה לפעילות.

    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

טל משולם

טל משולם

חיפה
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
מרכז אתרוג

מרכז אתרוג

חדרה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
יזהר עירון

יזהר עירון

תל אביב - יפו
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו