תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אלי ב - 28/09/2017 19:35:12

    אהלן אני אלעזר חווה קושי כללי דיכאונות פחדים אבל לא רלוונטי ליפתוח את זה כרגע העיניין הוא שפניתי לטיפול והייתה לי תחושה פנימית שזה לא יספיק אז פניתי לעוד מטפלים והרצון שלי הוא לידחוף כמה שיותר כדי להגיע לתוצאות וידע כמה שיותר מהר
    אז ככה נאמג לי בטיפול שזה לא רק לא מועיל אלא גם מזיק אשמח לתשובה בנושא ואם יש מידע שאפשר להמליץ לי ליקרוא אשמח

    תשובה: ריבוי טיפולים באותו הזמן ופיצול
    נכתב ע"י אסף ב - 03/10/2017 14:34:42

    שלום אלעזר,

    לרוב, אכן מצב של כמה טיפולים במקביל הוא אינו מצב אופטימלי ורצוי להימנע ממנו. זוהי אינה אמירה גורפת שכן במצבים מסוימים כן מתקיימים טיפולים מקבילים, בעיקר כאשר מתעוררת בעיה שהטיפול בה אינו מצוי תחת המומחיות של המטפל. אז, המטפל עשוי להפנות את המטופל לאיש מקצוע אחר שמתמחה בבעיה זו - כך למשל כאשר במקביל לטיפול פרטני מתקיים טיפול זוגי/משפחתי או כאשר במקביל לטיפול מתמשך וארוך טווח מתקיים טיפול קצר וממוקד בבעיה נפרדת.
    יחד עם זאת, המצב שאתה מתאר הוא שונה ואם אני מבין נכון הוא לא נעשה כחלק מדיאלוג בטיפול אלא מתוך חשש שלך שטיפול אחד אינו נותן מענה מספק. לפיכך המלצתי אליך היא לקחת כמה גורמים בחשבון - עם איזה מהמטפלים היה לך חיבור טוב יותר, מי מהמטפלים הכי מקצועי ומנוסה בעבודה עם סוג המצוקה ממנה אתה סובל ולאיזה תוכנית טיפולית אתה מוצא את עצמך הכי מתחבר - ואז לבחור מטפל אחד ולדבוק בטיפול עמו. כמובן שאת התחושה שטיפול אחד לא יספיק כדאי מאוד לעלות בטיפול ולדבר על כך עם המטפל.

    בהצלחה וחג שמח,
    אסף

אנשי מקצוע ומכונים

דליה שלום

דליה שלום

יקנעם עילית
עדי דוידסון

עדי דוידסון

תל אביב - יפו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
פז חיט

פז חיט

כפר סבא
טל יהודה

טל יהודה

רעננה
דפנה מטרי

דפנה מטרי

שילת
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין