<
תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י מיכל ב - 16/06/2017 19:40:28

    לסיוון שלום רב. בשבועיים האחרונים גיליתי שחסר לי כסף בארנק בבית, בפעם השנייה שגיליתי זאת בעלי היה עד לכך. אנו חושדים בבנינו הבכור שכעת נמצא בצבא ולא מגיע הביתה כל שבוע. שאלתי אליך: האם לפנות בכל זאת לייעוץ עם פסיכולוג מאחר והוא בצבא? מה שקרה מאוד כואב לי כאמא ואינני מבינה מדוע הוא עשה זאת. מלבד זאת הוא ילד מאוד מופנם מטבעו, בעלי ניסה ליצור איתו קשר בוואצאפ ולא נענה כנראה שהוא מאוד נפגע וכועס. אנא ממך אודה לך על עזרתך, תודה ושבת שלום מיכל.

    תשובה: גניבת כסף
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 18/06/2017 16:41:04

    שלום מיכל,

    אני מבינה שאתם נמצאים בסיטואציה לא פשוטה ובה קיים סיכון לפגיעה באמון וביחסים בינכם לבין בנכם (אם הוא אכן לקח את הכסף- הרי שאמונכם נפגע, ואם אתם חושדים בו אך הוא לא לקח את הכסף- אז הוא נפגע). זהו מצב מסובך, במיוחד כאשר יש נתק בתקשורת וחוסר יכולת לשוחח על הדברים. לעיתים במצבים כאלו ניתן להסיט את הדיון מהאירוע עצמו (האם הוא לקח או לא לקח את הכסף) ולנסות לייצר דיאלוג ובו אתם מנסים להבין מה קורה איתו (האם הוא במצוקה? האם זקוק לכסף מסיבה מסוימת?) ומה קורה ליחסים ביניכם (האם הוא לא מרגיש בנוח לבקש מכם, ולמה?), כשהמטרה היא להבין אחד את השני ולשמור על ערוצי תקשורת פתוחים (לצד מסר ברור שלא מקובל עליכם שאף ילד ייקח כסף ללא רשות).
    לשאלתך, מעבר למקרה הספציפי, נשמע שאתם מוטרדים לגבי בנכם ולגבי היחסים איתו. אתם בהחלט יכולים לפנות לייעוץ אצל פסיכולוג, גם כאשר הוא בצבא, כדי לחשוב כיצד לגשת אליו וכיצד לנהוג בסיטואציה. בייעוץ, לאחר שהפסיכולוג יעמיק מעט את ההיכרות איתכם ועם פרטי המקרה, תוכלו לחשוב האם נדרש המשך הדרכת הורים, האם בנכם זקוק לעזרה כלשהי עבורו וכיצד אתם יכולים לשפר את היחסים עימו.

    שיהיה בהצלחה,
    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
אדם כהן עזר

אדם כהן עזר

רעננה
סמדר ידגר

סמדר ידגר

כפר האורנים
אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
נועה ארנטל

נועה ארנטל

תל אביב - יפו
דור אבירם

דור אבירם

פתח תקווה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות