תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

מתי אתה יצירתי יותר, בישיבה או הליכה?

מתי אתה יצירתי יותר, בישיבה או הליכה?

צוות בטיפולנט

חשיבה יצירתית היא גורם התורם באופן משמעותי ליכולת להתמודד עם מגוון מצבי חיים: החל מדילמות המתעוררות במסגרות תעסוקתיות ועד ליכולת להתמודד באופן יעיל עם מגוון סיטואציות יומיומיות. חשיבה יצירתית נחשבת פעמים רבות לתכונה אישיותית ("או שיש לך את זה או שאין לך את זה") אך מחקר שפורסם ב- Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition ביולי 2014 מצביע על גורם מעניין אשר משפיע על מידת היצירתיות של החשיבה.

במחקר בו השתתפו כ-50 סטודנטים, הנבדקים הוכנסו לחדר בעל קירות לבנים והתבקשו לתאר מילים אשר החוקרים הקריאו להם (למשל, לתאר את המילה "כפתור" מבלי לחזור על המילה עצמה). הנבדקים התבקשו לבצע את המשימה גם כאשר הם יושבים מול קיר לבן וגם בעודם מתהלכים באותו החדר מול אותו הקיר.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שכאשר הנבדקים הסתובבו בחדר, תשובותיהם היו מגוונות ויצירתיות יותר ביחס לתשובותיהם כאשר ישבו.
החוקרים הציעו כי הפעילות הגופנית תרמה לעלייה ביצירתיות החשיבה בדרכים שונות אשר אינן מובנות לנו באופן מלא. כך, למשל, יתכן שהפעילות הגופנית תרמה למצב הרוח ובכך תרמה גם לחשיבה יצירתית יותר. כמו כן, ידוע כי למנגנון ההליכה יש השפעה על ביטוי הזיכרון האסוציאטיבי ויתכן שההליכה הפעילה באופן אקטיבי יותר את המנגנון האסוציאטיבי אשר הביא להנבת אסוציאציות רבות ויצירתיות יותר.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול נפשי

עוד מאמרים שיעניינו אותך