תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

תרגול מציאות מדומה להקטנת הסיכון להטרדה מינית של מתבגרות

תרגול מציאות מדומה להקטנת הסיכון להטרדה מינית של מתבגרות

צוות בטיפולנט

מדי שנה, מרכזי הסיוע לנפגע ונפגעות תקיפה מינית מוסרים נתונים מטרידים ביותר על האחוז הגבוה של ילדות, נערות ונשים הנפגעות או מוטרדות מינית. נתונים אלו מטרידים ביותר לאור השלכותיהן החמורות של פגיעות מיניות על הרווחה הפסיכולוגית, והחיפוש אחר אמצעים למניעה או צמצום של פגיעות אלו עדיין נמשכים.

מחקר שנערך בארצות הברית בחן האם תרגול אסרטיביות יכול לסייע בצמצום קורבנות מינית של נערות. במחקר נערך מעקב אחרי 78 נערות בגיל ההתבגרות. 42 מהן השתתפו בתרגול אסרטיביות באמצעות תוכנת מציאות מדומה, כאשר התרגול התמקד ברכישת ואימון בהתנהגויות אסרטיביות המכוונות להתנגדות למגעים מיניים לא רצויים.

ממצאי המחקר הצביעו על כך שהנערות שעברו את תרגול האסרטיביות דיווחו לאחר מכן על פחות מקרים של קורבנות מינית ביחס לנערות אשר היו בקבוצת ההמתנה לתרגול. כמו כן, החוקרים מצאו שנערות שהשתתפו בתרגול וחוו בעבר התנהגויות אלימות בדייטים, דיווחו על רמות נמוכות יותר של סוגי קורבנות אחרים ועל ירידה במצוקה הנפשית שחוו בעקבות התרגול. זאת, בהשוואה לנערות שטרם עברו את התרגול.

חשוב להדגיש כי ממצאי המחקר אינם מעידים על כך שהיעדר אסרטיביות של נערות מעבירה את האחריות לפגיעה המינית אליהן אלא להיפך: נערות צעירות חשופות לא פעם ללחצים מיניים אשר אינם נכנסים לקטגוריות של פגיעות מיניות ברורות (אונס, מעשה מגונה וכד'), ואסרטיביות מסייעת להן לזהות לחצים אלו ולמודד עמם באופן יעיל יותר.

אנשי מקצוע בתחום

טיפול פסיכולוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך