תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

היכן ניתן לבצע אבחון נוירופסיכולוגי?

צוות בטיפולנט

אבחון נוירופסיכולוגי הוא אבחון המכוון לזיהוי גורמים או ליקויים נוירולוגיים המשפיעים על התנהגותו, תפקודו הקוגניטיבי ומצבו המנטלי והרגשי של האדם. ניתן להיעזר בו במקרים של מחלות כרוניות, טראומה בלידה, פגיעות מוחיות, תאונות, דמנציה או כל עקב גופנית אחרת. אבחון נוירופסיכולוגי נערך על ידי פסיכולוגים שיקומיים שעברו הכשרה נוספת בנוירופסיכולוגיה.

קראו עוד על אבחון נוירופסיכולוגי
ומצאו מאבחנים מוסמכים שנבדקו על ידי צוות בטיפולנט

היכן ניתן לבצע אבחון נוירופסיכולוגי?

מימון ציבורי - מחלקות שיקום ומרכזים במימון עמותות

בחלק מהמרכזים ובתי החולים השיקומיים נמצאת מחלקה של פסיכולוגיה שיקומית בה מבצעים אבחונים נוירופסיכולוגים. במידת הצורך, על המטופל לפנות למחלקה השיקומית בו הוא מטופל בבעיה הרפואית שלו ולבקש אבחון נוירופסיכולוגי. בכל המרכזים הציבוריים יש צורך בהפנייה מהרופא המטפל (נוירולוג, פסיכיאטר, אונקולוג וכו׳) בפנייה לאבחון נוירופסיכולוגי. ניתן למצוא מקומות ציבוריים ברשימה מטה.

מרכזים שיקומיים במימון פרטי

בארץ קיימים מספר מכונים המבצעים אבחון במימון פרטי, חלקם נמצאים בתוך בתי החולים אך המימון הוא עצמאי ולכן חשוב לוודא זאת בעת הפנייה הראשונית. חלק מהמכונים הפרטיים מקיימים הסכמים עם משרד הביטחון עבור נכי צה״ל. 

פסיכולוג שיקומי עצמאי עם הכשרה נוירופסיכולוגית

מטופלים או הוריהם לעיתים יעדיפו לפנות לפסיכולוג פרטי עקב ההמתנה הארוכה במוסדות הציבוריים או עקב המקצועיות הגבוהה של הפסיכולוג אליו הם פונים. על פי ההכשרה הניתנת כיום בישראל, אין תת התמחות מוכרת בנוירופסיכולוגיה, אך פסיכולוג שיקומי מומחה שהוכשר לעסוק בנוירופסיכולוגיה יכול לבצע אבחון נוירופסיכולוגי.

מכונים ציבוריים לאבחון נוירופסיכולוגי 

ירושלים: המרפאה הנוירופסיכיאטרית, הדסה עין כרם (מרפאת נופ"ר)

עורכים אבחונים פסיכונוירולוגים עבור מבוגרים בהתאם לצורך, יש צורך להצתייד בהפנייה של נוירולוג. מענה טלפוני בימים א׳-ה׳ בין השעות 08:00-14:00

02-6776348

באר יעקב: אסף הרופא (שמיר) - השירות הנוירופסיכולוגי

לילדים עבור ילדים המתמודדים עם מחלות נוירולוגיות או מחלות כרוניות המשפיעות על תפקודם הנוירופסיכולוגי. מענה טלפוני בין השעות 08:00-15:00

08-9779165

רמת גן: שיבא תל השומר - מרפאת פסיכולוגים

המערך הפסיכולוגי בבית החולים השיקומי של שיבא עורכים אבחונים נוירופסיכולוגים לילדים ומבוגרים בשיתוף עם מרפאות נוספות בבית החולים.

03-5303718
03-5304896

רמת גן: קליניקה לשירות הקהילה של המחלקה לפסיכולוגיה, אוניברסיטת בר אילן

הקליניקה של אוניברסיטת בר אילן פועלת על ידי סטודנטים לתארים מתקדמים לפסיכולוגיה. הקליניקה מבצעים אבחונים נוירופסיכולוגיים באופן פרטי אך בתעריפים מוזלים יותר. 

03-5318541

באר שבע: סורוקה - מרפאה נוירו-פסיכיאטרית

נמצאת במרפאה הפסיכיאטרית בסורוקה. יש להעביר הפניה מרופא מומחה בקהילה או בבית החולים באמצעות המייל. לאחר מכן, הודעה על מועד התור תשלח במסרון לנייד ולכתובת הדואר שבמכתב ההפניה.

08-6403504

אילת: תחנה פסיכולוגית חבל איילות

התחנה הפסיכולוגית פועלת כמוסד ללא רווח (חל״צ) ובמסגרתה עובד צוות המתמחה בפסיכולוגיה שיקומית העורך אבחונים במידת הצורך.

08-6355860

גבעתיים: האגודה למלחמה בסרטן

עורכים אבחונים לילדים עם פגיעות מוחיות בדמי רצינות של 300 ש״ח. ניתן להשאיר הודעה בתא הקולי ונציג מהצוות יחזור אל הפונה. האבחונים נערכים בגבעתיים, אך ניתן לבדוק אפשרות לזמינות בסניפים אחרים.

03-5721619

עפולה: מכון ידפת

המרכז מספק אבחונים נוירופסיכולוגים קצרים וארוכים, כולל לצורך חוות דעת לבית משפט, עבור ילדים ומבוגרים אשר חווים מגוון פציעות, מחלות וטראומות, כולל התמחות בפגיעות ראש ומוח. הפניות מתקבלות מקופת חולים כללית ומשרד הביטחון. 

052-4215591

יש לך שאלה? תחום האבחון וההערכה הינו מורכב ורבים מוצאים את עצמם מתקשים להבין מהו האבחון הנדרש עבורם או עבור ילדיהם. אם נתקלתם בקושי להבין, ניתן לפנות אלינו בפורום פסיכולוגיה ולקבל הכוונה מקצועית מפסיכולוגית מומחית. שאלו שאלה בפורום פסיכולוגיה >>

עדכון אחרון: 9.2022 אם מצאת מידע שאינו עדכני או חסר, ניתן לפנות אלינו במייל

אנשי מקצוע בתחום

אבחון נוירופסיכולוגי

עוד מאמרים שיעניינו אותך