תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

נמצא המבחן שינבא את עתידו של ילדך

נמצא המבחן שינבא את עתידו של ילדך

צוות בטיפולנט

מי מאיתנו לא היה רוצה לדעת מה יהיה הילד שלו כשיגדל? האם יהיה עצמאי ומצליח? או האם יחיה מקצבת סעד? האם יחיה חיים נורמטיבים ובריאים?

מבחן של 45 דקות המועבר לילדים בני שלוש יכול לנבא איזה מהילדים יצרכו הרבה ממשאבי החברה כאשר יגדלו, כך נמצא במחקר שפורסם בספטמבר האחרון.

החוקרים ניתחו מידע שנאסף במשך 35 שנה, שבחן יותר מ-1,000 נבדקים. הם מצאו כי בגיל 38, כחמישית מהמשתתפים נושאים באחריות של 81% מההרשעות הפליליות, 78% מהשימוש בסמים, 66% מקצבת הסעד, 57% מהביקורים בבית החולים ו-40% מהשמנת היתר במדגם.

בנוסף, המחקר מצא כי מבחן של 45 דקות שהנבדקים עברו בגיל שלוש שמדד אינטליגנציה, קליטת שפה ויכולת מוטורית, חוסר מנוחה ואימפולסיביות, יכול לנבא מי יקח חלק בקבוצה ה"יקרה" הזאת. החוקרים מאמינים כי מבחן כזה יכול לשמש בכדי להבין מי מהילדים ירוויח מהתערבות טיפולית כבר בגיל צעיר, וכך למנוע את התדרדרותם של חלק מהאנשים בקבוצה.

מקור

Caspi, A., Houts, R. M., Belsky, D. W., Harrington, H., Hogan, S., Ramrakha, S., ... & Moffitt, T. E. (2016). Childhood forecasting of a small segment of the population with large economic burden. Nature Human Behaviour, 1, 0005.‏

אנשי מקצוע בתחום

מיון והערכה

עוד מאמרים שיעניינו אותך