תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

הבהרות וחידודים לגבי הפרעה דו קוטבית

הבהרות וחידודים לגבי הפרעה דו קוטבית

איגוד הפסיכולוגים האמריקאי

בשנים האחרונות מקבלת הפרעה דו קוטבית תשומת לב רבה באמצעי התקשורת. למרות זאת, המידע לרוב מספק תמונה חלקית בלבד של ההפרעה, בכל הקשור למידת חומרתה, אמצעי הטיפול בה, והמחיר שהיא גובה מהפרט והסביבה. פרופסור יונגסטרום מאוניברסיטת דרום קרולינה, אשר מנהל מרכז למחקר וטיפול בהפרעה דו קוטבית, מסביר כי פסיכותרפיה משחקת תפקיד נכבד בבלימת התקדמות ההפרעה. יונגסטרום טוען כי למרות שנוטים לכנות הפרעה דו קוטבית בתור "הפרעת מצב רוח", המוקד של ההפרעה הנו שינויים חדים ברמות האנרגיה של האדם.

לאחרונה נצפתה בארה"ב עלייה דרמטית בכמות המטופלים שאובחנו עם הפרעה דו קוטבית. לפי יונגסטרום הגידול נובע מכך שההפרעה נחשבה בתחילה למאוד נדירה וכמעט ולא אובחנה, כך שהגידול הדרמטי אינו בכמות המקרים בשטח, כי אם בתשומת הלב שהתקשורת והקהילה המקצועית מפנות כלפיה. הפרעה דו קוטבית שכיחה במיוחד בארצות הברית.
המספרים עומדים על 4% מכלל האוכלוסייה, נתונים אשר כפולים מכמות המקרים שמאובחנים בשאר העולם. בקרב אנשים צעירים הפרעה דו קוטבית פחות נפוצה לעומת מקרים של דיכאון ושל הפרעות קשב וריכוז עם היפר אקטיביות (ADHD), אך נפוצה פי 2 ממקרים של אוטיזם. כמו כן, ישנם מקרים רבים בהם ניתנת אבחנה שגויה, לדוגמא של סכיזופרניה, הפרעת התנהגות והפרעה אנטי סוציאלית. לפי יונגסטרום טעויות מסוג זה נפוצות בעיקר באבחון מטופלים מקבוצות מיעוט באוכלוסייה. נראה כי בשנים האחרונות מתווסף יותר ויותר מידע לגבי הפרעה דו קוטבית, כאשר השאיפה היא לחתור לאבחון מדויק ככל הניתן, לצד טיפול אפקטיבי.

Expert clarifies misperceptions and myths about bipolar disorder, Eric A. Youngstrom, American Psychological Association, APA Access, November 2, 2012

אנשי מקצוע בתחום

טיפול פסיכיאטרי

עוד מאמרים שיעניינו אותך