תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י שלומית ב - 17/12/2023 10:37:25

    שלום, ביתי קבלה הצעת נישואין לפני שבוע, אחרי ההצעה דברנו איתה בפל' ועם בן זוגה התעניינו , שמחנו ואפילו הבענו את הרצון שלנו להזמין את הוריו אלינו לארוחה כשזה יתאים, בסופ"ש הילדים הגיעו אלינו כולל ביתי ובן זוגה הגיעו לחגוג לי יום הלדת והיו אצלנו סופ"ש ארוך, הכנתי בחדר שלהם לכבוד האירוסין שוקולדים, בלונים ונרות....לאורך כל הסופ"ש האוירה הייתה מהנה וכיפית. לפני שביתי ובן זוגה עמדו ללכת הם קראו לי לשיחה ואמרו בעיקר בן זוגה דיבר- שמאוד נפגעו מאיתנו שלא נתנו להם מקום בשולחן לזה שהתארסו ואפילו לא הרמנו להם לחיים. אני מאוד הופתעתי מהשיחה הזו כלפי, וניסיתי להסביר שבתוכנית שלי היה לתת להם מקום ולארגן להם ארוחה ממש לכבוד האירוסין מכיוון שהסופ"ש באו לחגוג לי לא רציתי לערבב וכאילו לקחת להם את המקום ובעצם יצא הפוך ממה שרציתי . הם לא קיבלו את הטענה ויצאו מאוד פגועים במיוחד ביתי....שהיא מאוד רגישה לכל מיני סיטואציות.
    חשוב לי לציין שהילדים שלי תמיד אצלי במקום הראשון, כל כך שמחתי שכולנו התאספנו יחד אחרי כמעט שלושה חודשים שלא היינו בפורום מלא (הבן היה במילואים, הבת השני ובן זוגה לא יכלו תמיד להגיע)...ביתי ובן זוגה יצאו בתחושה לא טובה ובפגיעות זה עורר בי רגשות לא נעימים ואשמה. אני ממש לא יודעת מה לעשות ואיך לתקן את המצב. מה גם שכל מה שאני יגיד ביתי תתלונן ותאמר שאני לא בסדר

    תשובה: מרגישה אשמה גדולה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 17/12/2023 11:09:37

    שלום שלומית.


    ראשית, חשוב וטוב שביתך הגישה בנוח לפתוח מולך את התחושות ולשתף אותך בכנות בהרגשתה. נשמע שעשית ככל שאת יכולה כדי להסביר את עמדתך ויתכן שהדבר שאולי נותר חסר הוא הכרה ברורה בכך שגם אם זו לא היתה כוונתך- ביתך נפגעה. לכן, אולי כדאי ליצור קשר ולומר שוב, בפשטות וענייניות, שלא זו היתה כוונתך, אבל שצר לך אם נפגעו, שכמובן שתשמחי לתת מקום לאירוסין. לפעמים עצם ההכרה בכאב שנגרם מביאה הקלה משמעותית. מעבר לכך, גם לביתך יש אחריות סביב היכולת לקבל את ההתנצלות ולהמשיך הלאה.


    באפון רחב יותר, במידה ואת חשה כי ישנם מקרים רבים של קשיים, אי הבנות וחילוקי דעות, יתכן וכדאי לפנות למספר שיחות ייעוץ עם מטפלת משפחתית, איתה ניתן יהיה למקד ולעבד אזורים של קושי.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
עמירה איתיאל

עמירה איתיאל

תל אביב - יפו
עדי אלחדף

עדי אלחדף

רמת גן
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
טובה בן צבי מרק

טובה בן צבי מרק

תל אביב - יפו
עליסה הראל

עליסה הראל

נס ציונה
חגית בר

חגית בר

ראשון לציון
עדנה מן

עדנה מן

מודיעין-מכבים-רעות