תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 04/10/2023 06:52:44

    היי, יש לנו חתונה של הבת בעוד חודשיים, אחותה שהיא הגדולה ממנה וגם לה יש בן זוג, אומנם היא מתרגשת יחד עם זאת מתנהגת כאילו היא האורחת , הלכנו למדידות שמלה, אחותה הציעה לה לבוא היא "לא יכלה".....קיבלנו את זה, הכל בסדר
    במסיבת החינה היא הודיעה לנו שלא תוכל לישון אצלנו מכיוון שלמחרת היא מתחילה ללמוד בבוקר ותצטרך לחזור באותו יום לביתה גרה רחוב מאיתנו.(זה אומר שלא תוכל להישאר ממש עד הסוף של מסיבת החינה) בשבת חתן הודיעה לנו שקשה לה לקום מוקדם ואין לה ולבין זוגה מה לעשות שם מכיוון שהם לא מתחברים לדת.
    יגיעו לארוחה עצמה.
    אני שואלת האם לשבת בשקט? לא לומר לה כלום? אנחנו כל הזמן הולכים "על ביצים" ואם אומרים לה משהו היא מרגישה מותקפת ומיד מפנה את זה שאנחנו לא בסדר.
    בתור הבת שלי הייתי רוצה שהיא תהיה לצידי, תציעה עזרה, תראה קצת עניין, תתגמש ולא תחשוב רק על עצמה . חשוב לי לציין שלאורך כל השנים היא הייתה התנהלה כך, פחות מתחשבת, ויותר "אינטרסנטית", אם כל העניין הזה היה בשביל חברות היא הראשונה שהייתה רצה לעזור, אנחנו לא בראש סדרי עדיפות אצלה, תמיד תמצא סיבות וסיפורים......

    תשובה: אחות של כלה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 08/10/2023 09:14:21

    שלום דנה.


    אני משיבה עניינית לשאלתך, למרות הימים הקשים בהם אנו נתונים. 


    אני שומעת את העלבון, ואת התקווה שאירוע משמעותי כמו חתונה של אחות ימקד את תשומת הלב למשפחה הגרעינית, ויעורר יותר נדיבות ומחשבה. עם זאת, מאחר ואת מתארת דפוס קבוע ולא תגובה נקודתית לחתונה, ולאור תיאורך את הקושי של ביתך לקבל ביקורת בהקשר זה, אני לא בטוחה שזה הזמן לצפות לשינוי ולתיקון הקשר וההתנהגות. אם את חושבת שהערה עדינה, או הזמנה ליותר השתתפות יכולים לעזור, נסי לפנות בעדינות. אם את מעריכה שפנייה כזו תביא לעימות ותעכיר עוד יותר את האווירה, מציעה לנשום עמוק, ולזכור שביתך שותפה ככל שהיא יכולה, ושהתנהגותה אינה משקפת חוסר אכפתיות. נסיע לשמוח וליהנות ממה שהיא כן נותנת, ולתת כמה שיותר מקום לשמחת החתונה. לשיפור היחסים והקשר יהיו הזדמנויות בעתיד, סביב אירועים פחות משמעותיים.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

נדב כרמון

נדב כרמון

תל אביב - יפו
גדעון לוין

גדעון לוין

קרית ביאליק
יערה גרוס

יערה גרוס

תל אביב - יפו
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
דפנה מור

דפנה מור

הוד השרון