תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י דנה ב - 22/09/2023 12:43:08

    שלום! אשמח להצייעות.
    לפני שנתיים קרה לי אירוע חברתי (בגיל 28)
    שלא חשבתי שישפיע עליי כמו שהוא השפיע ואני מאד מתוסכלת מזה.
    המקרה היה שהייתה לי חבורת חברים ובניהם האקס שלי. כשנפרדנו יום אחרי היה יומולדת לחברה וחברה של האקס החליטה להתקשר אליי ולבקש ממני לא לבוא כי קשה לו עם זה.
    באותו הרגע הבלגתי והבנתי את הצד שלו, אבל מאז נשארתי פגועה מאד ומוצאת קושי לשחרר.
    לאחר המקרה המשכתי לבלות איתם בתקווה שמשהו בוייב ישתנה, שאוכל לשמור על ידידות אך לא משנה כמה התאמצתי וניסיתי הקשר הלך ודעך והמשיכו פשוט לא להזמין אותי למקומות מבלי לתקשר את הקושי או לבטים מולי, ואני המשכתי והמשכתי לנסות.. הרגשתי שכפו עליי החלטה שלא הייתי שותפה בה. אני מאמינה בתקשורת, לי ברור שאם המצב היה הפוך הייתי מדברת עם הבן אדם הספציפי ומנסה למצוא פתרון שנאה לשני הצדדים.
    מאז ניתקתי איתם קשר, אך מידי פעם האקס שולח לי הודעות, לפעמים רוצה להפגש, אף פעם לא הבנתי את הבן אדם כי הוא בן אדם שלא מדבר על רגשות לכן אין לי מושג מה הוא מרגיש לגבי הסיטואציה. הוא ביקש סליחה כמה פעמים אבל זה לא עוזר שזה כבר קרה ונפגעתי.
    ובחבורה הזו הייתה עוד מישהי שגם הסתירה ממני שישנה איתו באותה המיטה או בילתה איתו ״כדי לא לפגוע בי״ ואמרתי לה שלדעתי להסתיר זה פשוט לא חברי ושאפשר לשתף פתוח כי אנחנו אנשים בוגרים. אחרי שלא הגענו להסכמה והיא אמרה לי שהחברות שלנו לא מספיק עמוקה מבחינתה ולקחתי צעד אחורה. אני מרגישה מאז מאד רע. כאילו דחו אותי אבל זה השליך אותי למקום מאד רע של חוסר אהבה עצמית, דיכוטון וחרדה שמתבטא בחרדות שלא קשורות למציאות. אני בטיפול פסיכיאטרי ואני מרגישה יותר טוב, אך עדיין אני מוצאת את עצמי משחזרת את הסיטואציה בראש וזה תוקע אותי מכל שאר הדברים שאני רוצה לעשות.. ממש בצורה אובססיבית. אשמח לטיפ איך לשחרר… תוהה האם פשוט לחסום את כולם מכל מקום ולהניח את הסיטואציה מאחוריי. אני לא ממש מבינה מה קרה לי שם שממש נכנסתי לטראומה מזה :/ הדבר שהכי עצוב לי זה שאני מרגישה שאין לי שליטה על זה והדעיכה הייתה מאד מהירה. תודה..

    תשובה: התאוששות והתמודדות עם טראומה לא צפויה
    נכתב ע"י ליטל פלג ב - 26/09/2023 13:46:16

    שלום דנה.


    "היתקעות" וקושי מתמשך להרפות מפגיעות ואכזבות בתחום הבין אישי נובעות בדרך כלל מכך שאלו נוגעים בחוויות רגשיות ופצעי עבר מוקדמים. למשל, אדם שחווה לאורך חייו נטישות מרובות על ידי האנשים הקרובים לאו, יכול להתקשות להרפות מסיטואציה פשוטה או מינורית יחסית שמגרה את תחושות הנטישה. לאור זאת, אני חושבת שלא כדאי להסתפק בטיפול התרופתי אלא לפנות במקביל גם לטיפול פסיכולוגי בו תוכלי להתבונן יותר לעומק בגורמים לתחושות, וללמוד כיצד להרפות מהן.


    ליטל

אנשי מקצוע ומכונים

ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ליאת טייר

ליאת טייר

קרית טבעון
נעה פרץ זוהר

נעה פרץ זוהר

צופית
אלון בנרי

אלון בנרי

חיפה
אור ויפרבניק

אור ויפרבניק

רחובות
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
מיתר מידן אלוני

מיתר מידן אלוני

ראש העין
הילה ברנר

הילה ברנר

תל אביב - יפו