תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

פורום פסיכולוגיה

  • נכתב ע"י אישי ב - 21/12/2016 17:38:04

    שלום,,
    מזה כמה שנים שיש לי חרדה חברתית שהגיעה למצב מורכב ובגלל שזה ךא פיזי אז לאנשים יהיה קשה להבין וכשהלכתי להרופא אמר לי שזה נפוץ, ושיש אנשים בבמצב יותר גרוע כמו שרשמעים קולות וכד'.
    בגלל החרדה נימנעתי ממפגשים חברתיים ,ומשפחתיים ועבודה.
    בעקבות כך נוצר מצב שמכרים שואלים את משפחתי עליי ,ואנשים שאני פוגש אומרים לי שנעלמתי דבר שגורם למבוכה .
    אני מטופל כעת אך איני יודע כיצד להתנהל ואיך להגיב לשאלות על העבר במידה ואפגוש אנשים שלא ראיתי הרבה זמן כמו מה אני עושה ולמה לא רואים אותי.
    ועוד לא דיברתי על זוגיות הרי מי ירצה להיות עם מישהו שיש לו חרדה חברתית ושזה השפיע על חייו,ואיךהמשפחה מהצד שלה יחשבו עליי.
    אשמח לדיעה מקצועית ועצה.

    תודה רבה.

    תשובה: התייעצות לגבי חרדה חברתית
    נכתב ע"י סיון סובול ב - 22/12/2016 19:49:01

    שלום לך,

    אתה מתאר מצב לא פשוט של הימנעות ממצבים חברתיים עד כדי פגיעה משמעותית בתפקוד (לא לעבוד, לא להגיע למפגשים חברתיים). אני מבינה כי אתה מובך מהשאלות אודותיך ולא יודע כיצד הסביבה תתיחס אליך ולקושי שלך. ברמה מסוימת, טבעי לחשוש מתגובת הסביבה.התנהלותך מול הסביבה תלויה במידה בה אתה רוצה לשמור על פרטיותך מול המידה בה אתה חש נוח לשתף ולחשוף על עצמך. כמו כן, ייתכן והמחשבות אודות מה יגידו? מה יחשבו עליי? מי ירצה להיות בקשר איתי? הן חלק מהחרדה החברתית, וככאלו כדאי להתמודד איתן במסגרת הטיפול. אתה כותב כי אתה מטופל, ולכן אני חושבת שכדאי מאוד להעלות את השאלות האלו במסגרת זו. אם כוונתך היא לטיפול תרופתי, הייתי ממליצה בנוסף גם להתחיל טיפול פסיכולוגי כדי לעבוד על דפוסי החשיבה, להבין את מקור הקושי, לחשוב כיצד להתנהל מול הסביבה ולקבל סיוע בניסיון לחזק את התפקוד. לגבי זוגיות, ייתכן ותצליח למצוא בת זוג שתוכל להבין את קשייך ואף תוכל לתמוך בך. בנוסף, בעזרת טיפול, אני מקווה כי ניתן יהיה להתמודד עם הקשיים, לחוות הקלה בתחושות, לחזור לתפקוד וגם להצליח ליצור קשרים משמעותיים.

    שיהיה בהצלחה,

    סיון

אנשי מקצוע ומכונים

ד"ר יגאל גליקסמן

ד"ר יגאל גליקסמן

הוד השרון
עמית נאור

עמית נאור

תל אביב - יפו
איתי רוזנפלד

איתי רוזנפלד

תל אביב - יפו
לימור קופר

לימור קופר

פרדס חנה-כרכור
ג'ני גוטמן

ג'ני גוטמן

עין הוד
יובל קורן

יובל קורן

חיפה
ענת דפנא

ענת דפנא

רעננה
ד"ר עדן וייס שדה

ד"ר עדן וייס שדה

קרית אונו