תפריט נגישות
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

למי תתנו יותר בעת משבר כספי, לבנכם או בתכם? המחקר משיב

למי תתנו יותר בעת משבר כספי, לבנכם או בתכם? המחקר משיב

צוות בטיפולנט

מרבית ההורים מקפידים שלא להפלות בין ילדיהם ומנסים לחלק את משאביהם באופן שווה. עם זאת, מחקר חדש מצא כי נטייה טבעית זו עשויה להיות מושפעת מהתנאים הסביבתיים ובאופן ספציפי- מתקופות של משבר וצמיחה כלכלית.

במחקר שפורסם לאחרונה ניסו החוקרים לבדוק האם מצב השוק והכלכלה ישפיעו על העדפת ההורים להשקעת משאבים בבנים ובבנות. האחד מסדרת המחקרים שערכו השתתפו למעלה מ-600 גברים ונשים אשר התבקשו לקרא קטעי עיתונות אשר תיארו את מצב הכלכלה כמשתפר, מחמיר או ניטרלי. לאחר מכן, התבקשו הנבדקים לערוך חלוקה תיאורטית של רכושם בין בן ובת היפותטיים ולבחור כיצד לחלק ביניהם משאבים נוספים הכרוכים בעלויות כספיות.

החוקרים מצאו כי הנבדקים אשר קראו קטעי עיתונות המעידים על הידרדרות המצב הכלכלי הקצו כ-60% ממשאביהם לבנות, בעוד שנבדקים אשר קראו קטעי עיתונות המעידים על שיפור או ניטרליות של המצב הכלכלי חילקו את המשאבים שווה בשווה.
החוקרים הציעו הסבר הנשען על תיאוריה אבולוציונית, לפיו ההשקעה בילדים נובעת מהיבטים הקשורים בפוטנציאל ההתרבות, וכי פוטנציאל זה נתפס כשונה בין בנים לבנות בתנאים כלכליים שונים. לטענת החוקרים, בנות נתפסות באופן אינטואיטיבי כבעלות פוטנציאל התרבות גבוה יותר ולכן, כאשר המשאבים הכלכליים מוגבלים, גם כאלו שראויות להשקעה רבה יותר. כי לתמוך בטענתם החוקרים הציגו ממצאים המצביעים על כך שכאשר הנבדקים התבקשו להעריך למי מ"ילדיהם" ההיפותטיים יהיו יותר ילדים, לבן או לבת, ההבדלים בהשקעה בבנים ובבנות הצטמצמה משמעותית.

תחומי מומחיות:
הדרכת הורים ,ייעוץ להורים

אנשי מקצוע בתחום

הדרכת הורים

עוד מאמרים שיעניינו אותך